fredag 31 oktober 2008

Irriterad!!!

Så in in helvete!

Hela den här dagen har varit skit! Förutom en liten liten liten del. Har varit uppe sen gud vet när, suttit i en stol i ca 6 timmar och väntat på något som jag redan visste svaret på. Inte sovit alls på dagen (har blivit smått beroende va mina power-nappar med lilla b). Har begynnande huvudvärk. Måste jobba. Har varit hemma ca 2 timmar idag.

Nu på jobbet har jag fått dras med en irriterande finngubbe som suttit och pratat i telefon hela tiden och skrikit och gormat om allt mellan himmel och jord (i telefonen alltså). Han har suttit här i en evighet. Sjungit psalmer för sig själv i biblioteket och vandrat runt och erbjudit sig att komma hem till någon (i telefonen) och slakta får. Så är han självutnämnd hälsovårdare och ger råd om spädbarnskost över telefonen, tydligen ska de dricka fårmjölk, helst direkt ur spenen.

Orsak? Finska församlingens herrar har bastukväll. De ska bada bastu och grilla korv. Bastun var bokad från klockan 18-19. De är fortfarande inte på plats. Sen ska de elda en helvetes brasa i brasrummet så hela stället stinker som ett scoutläger. Jag påpekade förseningen åt den irriterande finngubben och frågade om han kan ringa någon och påminna dem om att de är sena, nej det kunde han inte. Jag påpekade att vi stänger klockan halv nio, han bara skrattade. När det nu dök upp en gubbe till hörde jag hur han sa åt denne att de var försenade och att "fröken i receptionen vill gå hem klockan halv nio". Som om jag skulle vara någon tonåring som vill ut på galej. VI STÄNGER HALV NIO! Det är inte mitt fel att de är försenade. Mitt blod kokar. Jag är så arg så jag skulle vilja storma in i brasrummet och yla ut alla svärord jag kan på finska och svenska. Säga åt dem vart de kan stoppa upp sina grillkorvar... för satans pungkulors skull! ÅÅÅH, ni vet inte hur förbannad jag är!!! Jag hatar att bli behandlad som en flicksnärta som inte vet någonting.....

Nu ska jag lugna ner mig en stund... andas in.. andas ut...

Inga kommentarer: