torsdag 16 oktober 2008

Här igen..

Usch, har blivit sjuk, eller sjuk och sjuk, jag hade feber igår och hade en hemsk dag här ensam med en väldigt aktiv 1-åring. När B kom hem ville jag bara sova men nej, lilla b var hela tiden i sovrummet med mig och störde. Jag gav upp och föreslog att vi skulle ta en promenad i höstskymningen. Det var skönt med lite frisk luft men gud vad den nya vagnen är skit, den drar åt höger, jo, det är tredje vagnen nu som fittas. NU ska jag ha pengarna tillbaka eller byte till ett ANNAT märke. *grrrrr* Jävla Britax.

Idag borde jag och lilla b styra stegen mot stadskärnan för att inhandla en dragkedja till lilla b:s klänning som jag ska sy. *harkel* Men vädret är skitmurrigt och jag är trött och slö och oinspirerad. Borde hitta ett mönster på en fleecejacka också. Borde köpa vit tråd... Ska vi orka? Med en vagn som suger asfaltsnopp.

Måste ringa till studiestödsnämnden idag, hoppas jag får behålla studiestödet för dessa två månader som gått, hoppas hoppas hoppas, men skit om jag måste betala tillbaka, det ser så bra ut med ca 500 euro på sparkontot. Men jag måste ringa idag. Borde ringa till Vasabladet också, har tappat bort den senaste räkningen, hur lyckas man med det? Borde också ringa till tandläkaren, men det är det kanske inte så bråttom med... *hehe*

Nu ska jag ringa, har ändå inget intressant att bidra med.

Inga kommentarer: