tisdag 21 oktober 2008

tisdag = stormdag

Usch vilket väder i Vasa idag. Sov dåligt inatt p.g.a. stormen som rasade utanför. Det tjöt och ylade i knutarna och fönsterrutorna skallrade. Lilla b sov bra och vaknade bara en gång så jag var tvungen atts tiga upp och bädda om henne på nytt. Jag sov ända ganska många timmar inatt ca 8 timmar + vår förmiddagstupplur på ca 1,5 timme. Så formen är lite bättre idag, lite, har fortfarande lite univelkaa känns det som.

Idag har vi tvinnat lite på loppis. Jag hittade gummistövlar (2 euro) åt lilla b, Bamses pekbok (1 euro) och 3 träpussel, lilla b nappade åt sig en mjukistiger (2,50 euro) från en av hyllorna, den är i tvättmaskinen just nu. Jag hittade inga kläder åt lilla b idag. Men tack gode gud för bra loppisar, träpusslen kostade bara 1 euro och 2,50 (för två pussel) och de hade Disney-motiv, ett med Aristocats och två med Nalle Puh.

Ikväll kommer B hem, det ska bli skönt. Känns som om han varit borta längre än 2 dagar. Lilla b väntade hem honom hela kvällen igår, hon tittade nu som då på dörren, hoppades att pappa skulle komma hem.

Jag märkte också igår att hon håller på få 2 nya tänder i nedre käken, gulligt. Min stora "baby".

Har inte så mycket mer att komma med...

2 kommentarer:

Minna sa...

Ja tummen upp för loppis! Alltid kul att fynd tär!

Emma sa...

Jå, å i Vasa finns e så bra loppisan, särskilt om man jämför me Kokkola-loppisan. Röda korsets loppis i Vasa er no hittn. :)