fredag 17 oktober 2008

Syma-ma-ma-ma-ma-maskin


Nu har jag sytt om lilla b:s sparkbyxor, det blev riktigt bra tycker jag, insidan är ju mindre fin men, sånt e livet. Jag sydde de avklippta "fötterna" till små tossor så inget gick till spillo. Undrar vem som ska ha tossorna på sig? Lilla b har för stora fötter och tänk om våra andra barn (för vi ska ju ha fler i något skede) är pojkar? Kan man ha rosa tossor på pojkar frågade jag B igår efter att jag lagt ner största delen av en timme på att sprätta upp resåren på en av tossorna, jag hade sytt på den fel. Vi lägger int na rosa på na pojk! var det omedelbara svaret. Jaha jaha... män. Söta blev de i alla fall.

Klänningen är också under arbete, den är nästan färdig nu, och jag tror att den blir riktigt bra. Dragkedjan var ett helvete att få bra men nu är den fast på plagget och där får den lov att vara.

Jag går och lägger mig alltför sent på kvällarna. Lilla b har börjat vakna "redan" klockan 8 på morgonen och jag är inte alls nöjd över det arrangemanget. Desutom verkar hon trött men ska ända vara uppe. Jag måste ge mig efter en stund, hur hårt jag än blundar och låtsas att det fortfarande är natt, hon börjar kasta nallar på mig och river mig i håret, då är det bara att stiga upp, lyfta ner henne på golvet och se en ivrig sötnos kuta iväg mot vardagsrummet medan ett glädjeskrik fyller lägenheten. Gäsp.

Nu ska jag packa lite saker, ska hem mot Öja i helgen, på lördagsmorgonen, allt ska vara klart då, inget packande på lördagsmorgonen, vi ska bara stiga upp, äta och sticka iväg (kanske klä på oss också..). Jag ska ryta som en lejoninna ikväll för att få B att packa sina saker i tid. Själv ska jag jobba till halv nio.

2 kommentarer:

Minna sa...

Va du e dåuli ti sy :-)

Emma sa...

Tja... viljan er int e na feil på, resultati kan diskuteras... ;) :P
Men he sku no va kivat ti kuna sy riktit ordentlit å bra, men jag lär väl knappast bli na Äntligen hemma anställd, er så slarvo me sömnsmån å mönsteritas å instruktioner å toko, ja syr (å stickar) för he mesta ur eget huvud, med varierat resultat.