måndag 27 oktober 2008

Töttörööö!

Här lyser flitens lampa må ni tro, jag har släpat med mig en bok som heter Models of Teaching till jobbet och jag har, nu får ni allt hålla i er, plockat upp den ur väskan och ställt fram den på bordet. Sen satte jag mig tillrätta framför datorn, tryckte på on-knappen och loggade in, hittade min bloggsida och började skriva om min stora bragd. Hehe! Meningen är att jag under kvällens lopp (före klockan 20.30) ska ha läst ett mördande långtråkigt kapitel och skrivit en kort redovisning om det. Den här boken är samma hata-hata-hata-bok som jag nämnt tidigare, en bok på engelska om mitt favoritämne i hela vida världen (märk sarkasmen): didaktik. *SPYR*

Idag har jag ringt mina samtal. Samtalet till Kela gick bra, förutom den delen då fröken FPA sa de magiska orden "jag skickar en blankett hem till dig så får du fylla i den". Nu ska det alltså fyllas i en blankett igen, jag hatar Kelas blanketter, de är så kryptiska och invecklade, hur man än fyller i så blir det inte bra. Hur som haver så inverkar mitt jobb inte på själva hemvårdsstödet men nog på vårdtillägget. Det var good news, men jag hoppas att vi inte behöver betala tillbaka något sen när blanketten är ifylld och granskad och dragen genom hin håles rövaskoro...

Lilla b:s vaccinering blir av imorgon på morgonen, effektivt va, så imorgon har vi möjligtvis en gnällig unge att ta hand om. Själv ska jag IGEN (för tusentrehundratrettioelfte gången) och visa upp min tå i samma veva till hälsostationen. GUD varför blir den inte bra!?

Så gjorde jag något spektakulärt. Håll i hatten och kjolen nu kära damer för detta trodde ni inte jag skulle förmå mig själv att göra, jag har ringt pianoläraren. På torsdag ska jag alltså inleda min pianokarriär igen. Dammade av min gamla keyboard idag och försökte mig på några låtar men usch vad det är svårt, skäms på mig då jag inte övat alls en sista pianolektionen i våras... Undrar vad Siwan säger på torsdag...

Maja... angående ditt inlägg om rööhåro finskona, in stövlade just en finsko som skulle på babysim och hade färgat sitt hår morotsrött (eller kanske rättare sagt orange)... VARFÖR?!

Jag är hungrig. Kastade i mig kokt spaghetti med ketchup innan jag begav mig iväg mot jobbet. Inte särskilt mättande för magen kurrar nu. Tänk om någon skulle komma instövlande med en tallrik potatismos (gjord på RIKTIGA potatisar inget pulver för mig tack) med en stor grönsallad till, mums! Eller en kebab med franska från Korv Görans (ja jag tycker om det, och int håx ja skämmas!). Eller en god ostsemla med sallad, gurka och tomat tillsammans med en tallrik månskensgröt. Eller... eller... eller... Ids inte skriva alla mina matfantasier... Men jag är hungrig, som tur tog jag med en yoghurt, men den får snällt vänta en stund till i kylskåpet.

Nu ska jag faktiskt öppna boken jag tagit med mig, eller åtminstone flytta lite på den. Skärpning fetto! Skicka mig studieinspiration tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va du e aktiv! Å JÅÅ, he räknas ti vara aktiv rej tå man ha orka släp se ti bibban å SKAFF en bok. Ti faktist läsa on å e nästan överkurs... Å extra plus för tilifonsamtali ti pianolärarn, toko bruk sita håålt iaf fö me. Så kan ja säj att ja gapskratta till i min ensamhet tå ja kom ti partiet om "Hin Håles rövaskoro"... guuud va du e bra ti uttryck saker å ting mitt i prick! Å hede me rööhåro finskona begriper ja int. Okej, naturligt rööhååro e en heilt vaanlian hårfärgo, å kan sii charmit å fint ut på hårägaren ifråga. Har man röö hååri naturlit kan ja fösta att man färgare e i na rööan nyans eftersom man e rööhååro. Men vaför färgar man blond elde brun elde råttfärga hååri ORANGE? Hadu skåda på Maajussille morsian? Honde eina bruden har NEONORANGE hååri. Hon sir fö faan ut som en alien! Hååri ska sii ut som hååri - int som na leiksak på hövo.