tisdag 28 oktober 2008

[rubrik]

Idag har jag hunnit laga ordentlig mat åt mig. I magen känns det därför också ganska bra nu när jag sitter och nöter på kontorsstolen på jobbet. Jag svepte ihop en köttsoppa före jag hoppade i bilen och gasade iväg hit. Den blev god trots att påsen med torkad timjan föll med den öppna sidan före rakt ner i stekpannan med maletkött.

Vi har varit utan vatten så gott som hela dagen. Och då menar jag HELT utan vatten. Gissa om det var trevligt att byta bajsblöja under vattenlösa förhålanden? Lilla b:s fot svepte i det lösa bajset, usch, fröken hölls inte stilla en sekund på skötbordet = bajs överallt. Jag hade till mitt förfögande toalettpapper och gamla våtservetter för babystjärtar. Efter många om och men (och en hel massa svärord) fick jag henne ren och prydlig. Hon sprang iväg jollrande och nöjd och lämnade mig med bajskaoset i badrummet.

Man kunde ju inte spola toaletten heller på hela dagen, supernajs.

Vattnet kom tillbaka ca klockan halv 4, men bara isande kallt vatten strömmade ur kranen. Kände mig som min farmor då jag stod och kokade vatten på spisen så jag kunde diska och tvätta lilla b:s rumpa, dock INTE i samma handfat och samtidigt. Efter ca en timme kom varmvattnet på också, men som alla vet så har den en härligt brun nyans en tid framöver då vattnet varit avstängt, men nu har vi i alla fall vatten igen. Konstigt hur man inte märker till hur mycket man använder vattnet varje dag.

Inga kommentarer: