torsdag 23 oktober 2008

energikick

Idag har jag av någon mystisk anledning lite extra energi. Känner mig pigg(are) och glad(are). Lilla b vaknade klockan sju imorse och B bytte blöja och kläder på henne, jag och Felix (vår frasselasse) spenderade ytterligare 5 minuter under det varma täcket och småmyste. Jag steg upp och dammsög (!!) lägenheten före klockan halv åtta på morgonen. Sen blev det frukost åt både lilla b och mig. B åt så länge jag dammsög. B åkte till jobbet och vi lämnade ensamma hemma. Lilla b lekte (läs: spred sina leksaker runtomkring sig) i vardagsrummet och jag slötittade på TV.

Sen fick jag för mig att städa ur kläskåpet lite. Flyttade undan tröjor och byxor som är för små eller som jag inte använder, ska titta igenom dem någon annan gång och besluta om deras öde.

Nu skriker lilla b i högan sky så det är bäst att avsluta mina skriverier, lunchdags....

Inga kommentarer: