fredag 24 oktober 2008

fredag = jobbdag

Här sitter jag igen, med sprudlande entusiasm och arbetsglädje. Icke. Ska sitta här ännu i 2 timmar. Tråkigt.

Idag har jag inte känt av det minsta av gårdagens energi, har varit slö och trött och oengagerad. Jag och lilla b sov ca 2 timar på eftermiddagen och ändå känns inte batterierna laddade. Gäsp!
Men imorgon är det lördag och jag ska ansöka om sovmorgon.

Hade en intressant diskussion med min mor på msn idag, fick ställa några frågor jag funderat på och bara pratat av mig lite, skulle helst nog träffas på riktigt och ta en promenad eller så men, det finns få chanser till det nuförtiden, alltid är det en bättre hälft som stör eller en unge. Jag vet, jag ahr en konstig relation till min mamma, hon är som en tjejkompis, någon som jag skvallrar med och kan prata om allt med. Jag vet, jag har inte många vänner.....

Jag inbillar mig att gårdagens energikick berodde på apelsinjuicen och mandarinerna jag åt, så idag ska jag till K-Market Piffi efter jobbet och inhandla mera av de ovannämnda varorna. Det är svårt att välja mandariner, man vet ALDRIG om man får en sats supersura eller söta och goda. Sen när man köpt ett lass bra mandariner minns man inte var man köpt dem eller vilken sort de var osv, suck!

Ni kanske har märkt kära läsare (ni TVÅ som läser min blogg alltså...) att jag inte tryckt in några bilder i bloggen på länge. Det beror helt enkelt på att jag blivit lite försiktig med vad jag "kyppar" på nätet, vill ju inte bli anklagad för stöld eller något sånt, ska installera ett program som bara söker efter upphovsrättsfria bilder och då är jag bäck in bissness... Bilder på lilla b bvet jag inte om jag vågar sätta in mera, tänk om någon i Afghanistan kopierar bilderna och säger att hon är hennes unge?? Hmm, undrar om det finns någon inställning som skyddar bilderna från att kopieras? Maja har i alla fall en funktion som förhindrar att man kan klicka bilderna större. Hmm, hmm... ska undersöka saken någon dag, tills dess får ni helt enkelt bara njuta av mina vassa skriverier och omtumlande tankar utan bilder.

Nästa vecka måsta jag ringa några , som Maja så fint uttrycker det i sin blogg, "Viktiga Samtal". Ett till Kela och ett till dit. Vet bara inte hur jag ska förklara situationen för Kela, i våras sa de att jag får jobba lite då jag ändå har minimibelopp på föräldrapenningen, men nu slogs jag av en förfärlig tanke (lite dramatik skadar aldrig): Nu får jag ju hemvårdsbidrag eller vad det nu heter och då kanske inte samma regler gäller, dessutom har jag fått mycket mera jobb nu än bara någon måndag nu som då... TÄNK om jag måste betala tillbaka några fruktansvärt stora summor? *biter på naglarna* IIK! Bäst att ringa så fort som möjligt, måste dessutom meddela om B:s löneförhöjning.

Nu ska jag äta min smultronyoghurt, kvällens höjdpunkt.

5 kommentarer:

Minna sa...

Hur mycket skatt betalar du på hemvårdsstödet? Ifall man jobbar måste man betala 33% skatt (annars är det 20%) på hemvårdsstödet så du borde kolla med skatteverket också. Jag har just kollat i och med att jag både kommer att jobba och lyfta hemvårdsstöd...

Anonym sa...

ÅÅÅh, he låter invecklat! :( Men ja ska ring å hör me för... Siir man skatteprocentn naastans elder måst man ring å fråg ti skatteverki? Borde man ring tii fösst å saan ti Kela? Hmm.. usch, he vaal e jobbig måndag.../Emma

Anonym sa...

tre bloggläsare...

Anonym sa...

Okej, najs, 3 bloggläsare. :D :)Man tackar för intresset. Ja läser tiin blogg å allti tå du uppdaterar, vilket er sällan, efterlyses mera frekventa uppdateringar! :) /Emma

Anonym sa...

har ett så ointressant liv så he finns int så mytji ti uppdateer om :)