torsdag 30 oktober 2008

Pianodag

Idag ska jag sega mig iväg till Kunskapens Hallar och utöva den ädla konsten som är pianospel. Jag har övat flitigt hela natten så fingrarna dansar tango med de vita tangenterna och merengue med de svarta. Icke! Jag höll på bli galen då jag övade ackord, att byta fran C till F till G går någotsånär bra, men då ska de jävlarna ha in några G7 mellan varven, och då slår mitt system av. Suck och pust och frust och vrål. Jag kan inte, jag vill inte och har inte lust. Har dessutom helt glömt hur man smidigt byter fingersättning med höger hand och får inte höger och vänster hand att fungera i harmoni. Jag får huvudvärk och spyr om jag måste spela "De tre bockarna Bruse" en gång till!!

Har annat att oroa mig för!

Hur som helst tänker jag dyka upp idag och erkänna att jag övat minus noll gånger och ta Siwans utskällning som en man, dvs. svara "hmmm" och "va?!" på allt hon säger. Hur det än blir har jag i alla fall en pianogång mindre att avklara efter idag, det är rätt inställning. :D

Lilla b vaknade fem-tiden imorse. FEM! Va fan och helvete? SOV unge, SOV! Men nej, här ska inte sovas, B försökte byta blöja i mörkret och gav henne en mjölkflaska i mörkret och försökte få henne att somna om i mörkret men NEJ! Pigg som en mört och kvick som en spigg var hon och började sprida leksaker runt omkring sig. Suuuuuuck. Jag vägrade att stiga upp. Jag låg i sängen och höll uppsikt över henne så gott det gick. Halv nio fick jag erkänna mig besegrad och steg upp. Det såg ut som ett bombnedslag i vardagsrummet.

Nu har hon till min stora lycka skitit ett ordentligt lass av doften att döma och slagit huvudet i köksbordet. Trevligt. Ska ta hand om min lilla illröda skrikande stinkbomb nu.

Inga kommentarer: