måndag 6 oktober 2008

Shake it..

Lilla b har börjat dansa. Eller hon står och böjer knäna till musik, eller när jag visslar. Det ser så gulligt ut. Om man själv också börjar gunga till musiken blir hon glad och avfyrar ett leende som går från öra till öra. Att man inte ser ut som en deltagare i Let´s Dance (utom möjligtvis Lasse...) är en annan syn på saken, men det är roligt.

Snart fyller hon ett år. Min lilla b blir stor. Ifjol denna tid var jag enorm och kunde inte ens ha förlovningsringen på fingret. Pappa (läs morfar) hade 50-års kalas och alla påpekade att det nog är tvillingar, den äldre generationen trodde inte på att det bara var en endaste bebis där inne, trots ultraljudsundrsökningar. Jag höll på dö av irritation. Sen föddes hon, på sin pappas namnsdag, en vecka för tidigt.

B har beställt en TV åt sig själv till födelsedagspresent. Han meddelade det i fredgas och idag kom en gubbe med ett stort paket som nu står i tamburen och väntar på att en ivrig 24-åring ska komma hem och slita bort banden och riva ut TV:n ur paketet. Män och elektronik... *himlar med ögonen*

Sådär i övrigt känns denna dag som en typisk måndag. Segt och tungt. Jag är trött och skulle bara vilja sova, idiot som inte sov när lilla b tog sig en lur på förmiddagen. Er hövo dumb får kroppin lid. Ska jobba ikväll från klockan 18. Imorgon också, men då från kl.16. Är inte så hemskt inspirerad, men man får ju lite pengar i alla fall. Kankse jag skulle kunna få lite nya kläder så småningom. Ska slösurfa på Ellos ikväll.

Jag är småhungrig men inget smakar, i kylskåpet finns bara bajsmat. Usch! Är man kräsen så är man, kanske jag gör en räd i lilla b:s matskåp och tar några smörgåskex att knapra på?

1 kommentar:

Emma sa...

småfnittrar för me sjölv.. va fan er "fredgas" som ja har skrivi om i inläggi???

Men äh, trots min lilla groda.. ni fatar... :)