lördag 4 oktober 2008

Laserpisso

Deher er miin laserpisso! utbrast B när han lekte med lilla b:s nattlampa. Han skulle säga bysso och pistol samtidigt, jag höll på dö av skratt.

Igår firade ovannämnda laserpistolssvingande man 24 år. Jag och lilla b var uppe med tuppen och fixade morgonmål på säng åt honom. B tycker inte om födelsedagstårta så jag hade köpt chokladpudding (som han älskar) istället och satt ett litet ljus mitt i bägaren. Efter jobbet åkte vi till Gerby och åt pizza på Dallas pizzeria, lilla b märkte (till vår stora förtvivlan att det är roligt att dra bordsduken på golvet. Vi klarade oss undan större missöden. Hon är i den åldern nu så allt som innefattar att kasta något på golvet och att någon annan plockar upp det igen är jätteunderhållande, så bilar, möss och Tummen flog hela tiden i golvet och åtföljdes av ett hjärtligt skratt.


Idag har vi varit en sväng till Baby Style och till loppis.

Till Baby Style skulle vi och hämta vår nya vagn, men den var sämre än den vi har nu. Vagnstoryn kort: Vi köpte en ny vagn åt lilla b för inte så länge sedan, men när vi var ute med den första gången märkte jag att den drog åt vänster något förskräckligt. Vi ringde till baby Style som ringde till Britax och vi skulle få en ny vagn. Den skulle vi hämta idag, MEN, den vagnen drog åt höger och hjulen var ostabila och hela vagnen skakade när vi provkörde den. Nej tack sa vi, den vill vi inte ha. Hur ska vi göra nu? På Baby Style sa de att vi INTE kan få en till vagn och att de inte vet hur det blir. Vi frågade om vi helt enkelt får byta märke, ta en annan vagn till nästan samma pris, men nej, det visste de inte heller. På tisdag ska de ringa för då har de pratat med chefen. Men jag vet inte om jag vill ha en till likadan vagn, två vagnar som har varit defekta räcker för att jag ska byta märke, hoppas bara att de går med på det.

På loppis fyndade jag kläder åt lilla b. Det var massor med folk där så det blev en hastig runda men några tröjor och byxor fick vi med oss hem. Det dyraste plagget kostade 2 euro. allt annat antingen 50 cent eller 1 euro. Nice. Men ibland får man bara total bottennapp på loppis, ibland finns där ingenting förutom en massa skit och skräp som folk tror att de ska få sålt. Men idag var det en ganska bra dag.

Från Baby Style fick vi med oss en ny bilstol åt lilla b. Även den av märket Britax, får se hur det går? Men vår förra bilstol var också Britax och den var hur bra som helst så kanske det bara är vagnarna det är fel på? Vem vet?

Nu blir det mat, något med klyftpotatisar. B är kock. Jag är hungrig. Jag bjuder er farväl!

Inga kommentarer: