måndag 27 oktober 2008

En måndagmorgon

Vaknade lite över sex, då hade lilla b bestämt att nu får det vara nog sovit för denna natt. USCH! Varför måste det ens vara möjligt för en människa att kunna vakna klockan sex på morgonen? När jag gick i gymnasiet (för en miljon år sedan) hade jag klockan att ringa varje morgon (inte lö-sö) halv sex, jag steg lydigt upp, svepte in mig i min morgonrock i fleece och stack fötterna i mjuka fleecefodrade sockor och tassade iväg till köket. Efter morgonmålet klädde jag på mig och sminkade mig (tänk er, VARJE DAG! Sånt orkar man inte med numera...) och fixade håret. Klockan sju stod jag snällt på busshållsplatsen och väntade på bussen. Detta var inget problem, då, men NU, usch vad det är hemskt att se att klockan bara är sex och att man måste stiga upp och börja nöta på golvet i lägenheten igen.

Fick sova ut i helgen, det var skönt, fast jag kände mig lite sjuk och krasslig hela helgen, hjälpte dock med frisk luft. På lördag fick jag sova länge på morgonen och ännu på dagen då lilla b sov sin "päikkäri". På söndag sov jag bara lite längre på morgonen, men det var skönt, känns som om jag skulle ha lite mera energi inför den kommande veckan nu i alla fall.

Igår var vi och tittade på ett par lägenheter i Smedsby och Karperö. Den i Smedsby var helt OK, nice bakgård men aningen för nära Kokkolavägen. Den hade också ett ganska litet badrum och en hög hyra, synd, jag gillade den. Den i Karperö var på ett superbt ställe och hyresvärden var passli och hyran överensstämde med vår budget. MEN, lägenheten var i två plan, vilket betyder att det var ganska trångt ändå, fast det var en trerummare. Vi vill ju ha mera utrymme att röra oss på och det får vi inte på det stället, och trappan är bara ett ständigt problem, är grinden stängd, kan hon ändå falla ner för trappan osv. Så nej, ingen ny lägenhet för oss inte. Fortsätter sökandet...

Jag vill vinna på lotto!

Imorse blev jag rädd, kändes som om någon hällt isvatten längs ryggraden på mig. Hemskt. Nej! Efter närmare eftertanke och efter att ha lugnat ner mig några minuter kom jag fram till att allt är OK, det var inte det jag trodde i alla fall. Men usch...

Idag ska jag ringa många samtal, ska koppla på min lenaste sammetsröst och vänaste personlighet (ja, jag har många, har inte du??) så allt lyckas bra. Jag är lite led att rådgivningen har telefontid mellan 11 och 11.30, visserligen bra för DEM, men för mig som så lätt slinker undan saker som måste göras är det lite negativt... Måste ringa och boka tid för en vaccinering åt lilla b, hon ska få fästingvaccination har vi bestämt. Så ska jag ringa till Kela och försöka reda ut min lilla härva, hoppas på det bästa.

Lilla b fick just tag i "En Världsomsegling under havet" av Jules Verne och rev sönder en sida. IIIH! RIVER SÖNDER BÖCKER! AAh, så kan man ju inte göra heller! Som tur fick jag tag i den och stack tillbaka in den i hyllan under stora protester från fröken Bokrivare.

Kan man börja ringa runt nu redan?? Klockan är 9.30??

Inga kommentarer: