torsdag 16 oktober 2008

Duktig

Nu har jag ringt runt och fixat och trixat. Studiestöd för 6 månader detta år, najs -> jag är lite rik.... Tandläkartid i december -> 2 visdomständer mindre *ryser*. Vasabladets räkning betald -> mindre pengar på kontot.

Nu ska vi byta blöja, äta lunch och styra stegen mot Vasa stadskärna och Eurokangas, möjligtvis Suomalainen Kirjakauppa också, jag är ju lite rikare nu än för en timme sedan. Vädret är visserligen skit men, jag måste sy den där klänningen, vet inte hur länge svärmor låter mig låna symaskinen. Hoppas på ett par-tre veckor till i alla fall men man kan ju inte vara säker. Undrar om det har kommit några nya handarbetstidningar? Var säljer de Ottobre??

Nu, ett endaste samtal till...

1 kommentar:

Maja sa...

Duktit! Hede me ti få tyymin ur röven å ringd "viktiga samtal" e int he lättast. Ringd sjölv ti Karleby Stad igår å ansökt om tillstånd fö ti få test na båånen i Kokkolas barnträgårdan. Om ja sku ha kuna sku ja säkert ha backa ur elde skutta upp elde undviki e. San tå man ha gjort e undrar man vaför man ha skutta upp e så läng;)

Lycka till me söömasi å hälsningar från ett Åbo i regn! (Sportta me ti ped me paraply imoris. Knepian grein...)