tisdag 4 november 2008

Vet inte...

.. vad jag ska köpa åt B till farsdagen. Har suttit på netanttila.com och försökt titta lite på olika dataspel och försökt läsa recensioner av dem via google, ja här satsas det må ni tro. Tidigare år har jag inte haft så mycket pengar att spendera på honom på hans födelsedag eller till jul så nu skulle jag vilja köpa något som kostar mer än 10 euro och som han verkligen vill ha. Tillbaka till spelen, jag förstår ingenting av vad de skriver och förklarar, det enda jag förstår att ett av spelen fått 7,9 i medeltal och det andra 8,5 (av 10) så det enda är bättre än det andra, men har han redan dessa spel, vad var det nu han hade där hemma? Och hur ska jag kunna luska ut något utan att han förstår vad som är på gång? Jag brukar visa noll procent intresse (om inte mindre) för hans dataspel, så om jag plötsligt börjar fråga en massa om hans spel blir han nog misstänksam. Suck. Jag får inte till det helt enkelt. Blir väl en t-skjorta och en låda geisha igen. :(

Lilla b har föresten en "bojkotta mamma"- fas på gång. Inget jag gör duger, jag duger inte och hon bara gnäller. Hon ska bara till pappa och jag får bara gnäll. Jättejobbigt att vara hemma med en sån unge dagarna i ända, känner mig så onödig. Jag vill ha mysiga stunder med henne och inte bara en massa krig och gnäll. Svärmor har sin egen teori angående den plötsliga bojkotten men jag vet inte om jag ska tro henne. Tungt är det hur som helst. Hoppas lilla b snart kommer på andra tankar....

Jag kom just på att jag aldrig skriver om sådant som sker utanför min lilla bubbla. Inatt är det presidentval i USA, jag tänker inte vaka. Jag vet inte vad de olika kandidaterna (kan man skriva olika när det är frågan om 2 st?) står för men enligt vad jag förstått hoppas Europa på Obama. Men enligt en skrivelse i VBL så är det ingen skillnad för utrikespolitiken vem som blir president, USAs utrikespolitik förblir så gott som den samma. Sådär, nu har jag avklarat lite nutidshistoria, eller vad man nu ska kalla det. Nu kan jag lugnt skriva om min lilla värld en tid framöver.

Jag mår konstigt idag. Magen är sjuk, det känns som om jag skulle ha håll i högra sidan, strax under revbenen, obehagligt. Det kan bero på att jag var tvungen att kasta i mig maten före jag åkte till jobbet. Ja, jag åt 5 fiskpinnar, 3 potatisar och halva tallriken sallad på 5 minuter. Kan vara det som orsakar mitt obehag, vem vet. Orkar inte riktigt fundera på det nu, vill hem och sova. Ännu 10 minuter...

Farsdagspresent tips mottages med öppna armar. När jag var ung och fräsch och ett flertal kilo lättare än nu brukade jag göra presentkort åt sambon då han firade något, det kunde vara en massage, en måltid, sex, dataspelstid utan gnäll (jag gnäller annars alltid när han spelar) osv. Men så ambitiös är jag inte numera, man har ju blivit gammal och omotiverad.

Hade besök av broder T idag, alltid lika roligt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag träffar min familj alltför sällan. Synd. jag och T pratade om allt möjligt igen, men vi kommer alltid in på våra föräldrars skilsmässa och de spår den satt i oss. Vi fantiserar om hur det skulle vara om de fortfarande var tillsammans och om hur annorlunda våra liv skulle vara då. Dröm är dröm och saga saga... Vi skulle kanske inte alls vara de mäniskor som vi är idag om de inte gått ifrån varandra. Jag kanske aldrig skulle ha spenderat så mycket tid på stranden i Öja och aldrig träffat B och inte fått lilla b. Hemska tanke. Kanske allt har en mening ändå... kanske...

5 minuter kvar... dags att låsa och släcka... tack för er tid... :D

Inga kommentarer: