tisdag 4 november 2008

"Kiis"

... sa jag till kassatanten i CM igår. Tänkte skratta ihjäl mig på väg till bilen efteråt. "Kiis", hur kan man slänga ur sig en sådan groda? Nå, kanske hon ändå trodde jag sa "Kiitos", jag ropade ju trots allt inte utan det var mer som en viskning.

I morse bar det av till labben. Fan vilka köer. Och herregud vad folk kan vara dumma, att de inte förstår systemet, framme vid luckan finns en biljettautomat varifrån man ska ta ett könummer så man kan anmäla sig, därefter får man ett nytt könummer in till labben. De måste ha sånt system tidigt på morgonen, lite senare behöver man inte ta en kölapp för att komma fram till luckan och anmäla sig, men då är också automaten övertäckt och ställd åt sidan och skylten var könumren till luckan brukar synas är släckt. Jätteenkelt. Men tydligen inte ändå. Suck.

När jag anmält mig hamnade jag mellan en gammal dam och en äldre herreman. Någon av dem släppte hela tiden små smygfisar. USCH! Varför gör man så när man nästan sitter i famnen på en annan människa och rummet där man sitter är proppfullt med människor, gå på toaletten mänska eller håll in fisen för fan! Jag nästan önskade att jag hade haft en jättebamsing till fisjävel på lager som jag kunnat avfyra just före jag skulle in, men nej, det hade jag icke. Men nästa gång jag ska till labben, då ska jag inte släppa väder på en vecka, då ni, hämnden är ljuv!

Inga kommentarer: