söndag 30 november 2008

Ommöblerat

Då var söndagen kommen. Imorgon börjar vardagen igen. Det snöar ute, känns vintrigt och trevligt. Kanske vi tar en tur utomhus idag.

Lilla b springer runt i sin lillajuloutfit, röda sparkbyxor i velour med en bild av katten Jansson frampå och en långärmad tröja under med små röda katten Janssonar på. Hon är söt.

Igår städade vi och i en kort sekund av vansinne bestämde vi oss för att möblera helt om i vardagsrummet. Nu är sofforna och skrivbordet och bokhyllan med TV:n på helt nya ställen och det blev faktiskt ganska bra. Synd bara att jag inte får tryckt in några bilder. :(

Parentes: B har slarvat hem sin arbetsdator, därför har jag den lyxen att skriva blogg på en söndagförmiddag.

Igår hade jag en bra dag igen. Tänkte varken på bekymmer A eller bekymmer B eller bekymmer C-H. Jag var döslut efter allt städande och möbelflyttande men jag kände mig lycklig och tillfreds. Lilla b var gullig och härlig och trots många envisa skrikutbrott för saker som hon inte fick ta eller göra kändes livet härligt.

Inga kommentarer: