onsdag 12 november 2008

onsdagsfortsättning...

Vaccineringen avklarad. Lilla b började gråta när hon såg att tanten närmade sig med något i handen. Stackars liten. Men lika fort som hon börjat tjuta slutade hon.

Hann hem och kastade i all hast ihop en italiensk gryta till middag och hann just och just borsta tänderna före jag skulle in i bilen igen och till jobbet.

Tuppluren och den lilla lunch jag åt gjorde inga mirakel med humöret. När jag vaknade 15.42 kände jag mig trött, illamående, varm och allmänt sjuk. Äckligt. Känner nu av en begynnande huvudvärk och är fortfarande lika omotiverad och oengagerad som tidigare idag.

B kom hem lite före fyra och meddelade att han nu köpt en kamera för nästan 500 euro. Jag blev så förbannad. Han har köpt en svindyr kamera utan att fråga mig! Jag ska faktiskt betala halva fanskapet. Om jag var lite piggare skulle jag vara så arg att saker skulle flyga omkring. Just nu bidrar B:s lilla stunt till att jag bara känner mig mer obehövlig och förbisedd.

Som tur har jag choklad.

Luften va frisk och så där lagom höstkall ikväll. Jag önskar jag hade en tå som inte var sjuk och en kompis att gå en liten promenad med. Bara få glömma vår lilla lägenhet och alla smulor på golvet och en kameraköpande sambo för en stund.

Jag längtar till julen. På jullovet ska jag ha lite god choklad och en ny intressant bok att läsa. Kommer knappast att slå in, men man kan väl önska och drömma?

Äsch. Varför är jag så negativ idag. Ser inget positivt med någonting. Jag har ju all orsak i världen att vara glad och nöjd så varför är jag inte det? Det känns som om ingenting kommer att ordna sig, allt kommer att skita sig kapitalt. Jag bara... äsch, det var inget.

Nu ska jag äta lite choklad och stirra rakt fram en stund...

2 kommentarer:

Minna sa...

En liten rycka-upp-dig-bli-på-bättre-hömur kan du få :)

Minna sa...

humör sku e ju no sta :)