fredag 14 november 2008

bäck..

Jag är tillbaka... och nu är även ett mejl ivägskickat. Herregud vad jag tar studierna på allvar plötsligt. Eller låt oss säga som det är, jag kom på att det är lite stress på nu, jag måste bli färdig detta läsår, har många många orsaker men en av de som väger tyngst är att JAG inte orkar studera på sparlåga längre. Jag vill studera något som jag verkligen vill studera, något som intresserar mig. Vad det är vet jag inte men kanske jag kommer på det om jag bara får ta det lugnt ett år eller två och fundera.

Nästan alla uppgifter vill jag ha avklarade före jul. För våren kommer att gå snabbt och den är fullspäckad av annat skoj. Som en praktikperiod och ett kandidatarbete, happy happy joy joy....

Har haft panik och ångest i någr dagar nu. Har suttit på www.mol.fi och gjort allehanda tester och läst om yrken osv. Men alla tester kommer till samma slutsats: jag vet inte vad jag vill, gör testet på nytt. Oskoja, det är det svaret jag får. Nice. Kanske jag jobbar i Siwas kassa resten av min tid här på jorden, eller, kanske jag kan avancera inom Folkhälsan och bli en riktig Tant. Hmm.. kanske.. Jag kände ungefär så här när jag var 19 också, men det verkade inte bekymra mig då, framtiden var ljus och tid fanns det gott om. Vi söker nu in på peffan och så blir vi lärare, det är väl bra.

Kanske det kommer till mig i en dröm eller nåt sånt, kanske en brinnande buske eller en potatischips formad som Jesus, vem vet?

Föresten, föresten, det här är roligt. I ett av testen jag gjorde, som skulle lista vad jag passar bäst som blev top tre följande:

1. Idrottsinstruktör
2. Modell
3. Professionell idrottsutövare

Jag höll på dö, seriously, hur fan kan mina svar ha gett de ovanstående resultaten? Jesus! Samma test visade att jag absolut inte ska arbeta som kyrkvaktmästare eller diakonissa. Men det visste vi ju redan, eller? :P

Snart är denna dag till ända igen, imorgon är det helg och vi ska stanna i Vasa. SKÖNT! På söndag är det julöppning på torget så kanske vi söker oss dit, Vasa Elektriska ska bjuda på julgröt så jag försökte övertyga B om att vi ska gå till torget för att få en gratis måltid. Men det förslaget föll inte i god jord. B tycker inte om julgröt, men jag tycker det är supergott (härmar falukorven i Quorn-reklamen).

Nej nu ska jag samla ihop mitt pick och pack och så småningom börja låsa och släcka och hålla på.

Trevlig helg.

Inga kommentarer: