måndag 17 november 2008

Utan dator

Vår dator har dött. Eller åkt på semsster, hur man nu ska uttrycka det. Igår på kvällen stängde den av sig själv och vägrar starta. Antagligen har det skett någon kortslutning eller något annat not so nice innuti den relativt platta, svarta fyrkanten. Icke bra. Enligt B blir det också dyrt dyrt dyrt att fixa. NEJ! :(

Jag har betalat diverse räkningar här på jobbet nu och det är bedrövligt att se eurona försvinna från kontot. :( Hur mycket det än trillar in på kontot så försvinner de snabbt snabbt snabbt.

Lilla b har varit ett riktigt litet charmtroll idag. Gullig, plåttrig och i full gång. Hon plockar sina klossar i sin handväska och flyttar sig en meter och plockar ut klossarna igen. Hon masserar katten aningen våldsamt och tjuter av skratt när han varningsnafsar henne i handen. Hon kör runt med sin "mopo" (en liten bil som man kan sitta på och sparka sig fram på) och kastar pusselbitar på TV:n. Hon ska prompt stå i matanstolan och pekar hela tiden på lampan och säger "tä" så att man ska säga Ja, he er lamppon varefter hon skrattar. Idag hade frassen Felix gömt sig under vårt sängtäcke (de gör det ofta, sover under sängtäcket) så det såg ut som om vi hade gömt en jättestor kringla under täcket, lilla b lekte "kukkuu Felix" med honom och blev så till sig när hon såg honom under sängtäcket att hon stod och skrek och stampade och klappade madrassen och skrattade högt, med sängtäcket över huvudet. Både jag och B fick hålla i dörrkarmen för att inte ligga på golvet och skratta, hon var så söt.

Igår sydde jag äntligen färdigt lilla b:s klänning. Vi har ingen kamera så bild kommer senare. Nu behöver jag bara hitta ett plagg till att sy så kan jag lämna in hela hoito till handarbetslärarna på PF. Hoppas bara att de inte pantar särskilt länge på plaggen, lilla b behöver kläderna nu. Jag blev faktiskt ganska nöjd. Men när jag skulle sy halslinningen så fick jag problem med mitt trikåtyg, det blev aningen vågigt, borde ha köpt kantband, men jag ville inte ha något sådant, så jag får väl bara vara tyst och vara nöjd nu.

Kameran är på väg fick vi höra idag, den borde vara i Åbo nu. HUH. Då kan man pusta ut lite i alla fall, jag var lite orolig för att vi inte skulle få någon kamera, vi var ju tvugna att betala i förskott och vi hörde inte av gubben på flera dagar, men nu är kameran på väg. Snart får jag fotografera igen, både smått och stort och vardagligt och festligt, hundskit och kattspyor, snöflingor och istappar, barr och kattmorrhår, lilla b:tänder och händer och fötter och tår, B:s försök till snygg skäggväxt, vår lägenhet, min nya minidammsugare osv...

Men säg, hur är det med er?

Inga kommentarer: