onsdag 12 november 2008

Innehåll: Ointressant

Inget nytt under solen här inte.

Jag är trött. Undrar om jag har järnbrist? Hmm... eller livsglädjebrist... eller något...

Idag ska lilla b få influensavaccin. Hon brukar inte reagera på vaccinationer men alltid finns det undantag. Hoppas allt går bra den här gången också.

Ska jobba idag igen, visserligen bara ett par timmar men ändå, jobb. Ibland känns det så segt att åka iväg till Smedsby, att sitta i min lilla glasbur och glo och vara artig och vänlig och väldans positiv, ta emot klagomål och svara på frågor som jag egentligen inte vet svaret på.

Jag har en dålig dag idag. Är som sagt trött och oengagerad. Huset är upp och ner och det finns smulor överallt. Ibland kan man trampa på en halv riskaka eller en slemmig knäckebrödsbit. Usch. Ge mig energi att orka städa!

Jag oroar mig för vår ekonomi och min framtid. Vad vill jag jobba med? Vad VILL JAG göra med mitt liv? Fortfarande lika tomt som alltid... fortfarande ett jävla stort frågetecken.

Planerar en storstädning av lägenheten, vet bara inte hur jag ska orka. Borde köpa en massa förvaringslådor och annat liknande men varifrån ska ja få sådana billigt? Vill ha ett par nya mattor och ett nytt sängöverkast. Vill ha en minidammsugare som jag kan suga upp alla smulor med vartefter de uppenbara sig på golvet. Vill få undan några skoluppgifter så jag inte har dem hängande över huvudet hela tiden... Vill.. vill.. vill....

Suck puck. Nu ska vi äta lunch. Kanske humöret får sig ett uppsving efter lite mat och en tupplur?

Jag vill göra något roligt!

3 kommentarer:

Maja sa...

He finns ju t.ex. IKEA i Åbo!:) Liiiti ååvsides *harkel* men om ni känder för en land-och-rike-runt-resa, så... Ter finns förvaringslösningar i alla riktningar. Å så e man välkommen att besöka M. Kronqvists residens å, å stanna så länge man behagar:P

Emma sa...

Ja har faktiskt försökt övertala Björn att vi ska göra en road-trip ti Åbo.. men han mjuknar int inför tanken... karan! Ti veit int va som er bäst för döm.. :P
Ida had han gjort na som laga me flyförbanna... suck.

Maja sa...

Fortsäti ti mjuk upp an bara!;) Elde så tar du biln sjölv så får han vara båånvakt en helg, he e tin tur ti fara ti Åbo dehe gangon;) Ja antar att du syftar på hans investering..? Kan noo föstaa att e måst vara frustrerand, he e mytji pengan, jaix! Fö me e iaf en fleira hundra euros investering en stoooran sak. Men i dehe skede har ja int eins möjliheit ti eins funder på elde dröm om na toko summona:-S