tisdag 30 september 2008

I need a house...


Å vad jag skulle vilja ha ett eget litet hus att bo i med min lilla familj. Eller ens en lite större lägenhet helst i ett radhus eller parhus. Nära naturen och tillgång till härliga stigar i skogen. Ingen störande tung trafik strax utanför dörren utan gröna granar och vackra gula lönnar. En sandlåda på gården och en gunga i ett träd.

Verkligheten är lite annorlunda, but I´m working on it.

Idag har jag avklarat det första av mina träningspass. Passade på när lilla b sov och blev riktigt slut. Körde en DVD som jag inte tränat till (?) på länge. Träningen var bra men mot slutet kom jag på varför den var så långt intryckt i "träningsskåpet", jag irriterar mig otroligt mycket på gubben som drar gympan. Han pratar och pratar och trycket fejset i kameralinsen så man inte ser vad de andra gör.Själv gör han inte ens hälften av vad de andra gör, han hoppar runt och petar på magmusklerna eller sliter i armar som inte lyfts tillräckligt högt.

Jag föredrar sådana dragare som själv gör allt som man ska göra, så man hör hur de också blir lite anfådda (inte ens närapå lika anfådd som jag, späckhuggare som jag är till kroppsbyggnaden) och trötta. Man motiveras bättre då det är tungt för den där perfekta hoppan i simdräkt och långkalsonger som kan peta sig i örat med tårna och som aldrig aldrig aldrig slutar le (en annan sak som irriterar mig). Anyway, dagens snubbe retar gallfeber på mig just för att han trycker trynet i kameran å skriker "I can´t hear you at home!" eller "Are you ready for some more?" osv. Jag brukar få min sambo att småfnittra vid datorn då jag skriker tillbaka spydiga kommentarer åt honom. Men träningen är bra, det är lite kampsportinsoirerat och bra tempo, men man måste lägga undan DVD:n ibland, för annars blir man galen.

Har en annan träningsvideo (eller DVD heter det ju nuförtiden) som är jättebra och som jag trivdes bra med från första början, bra instruktioner, LÄTTA rörelser (inga invecklade koreografiska underverk inte, sånt klarar jag INTE av) och en sympatisk dragare. MEN, efter en tid började hon också irritera mig, eftersom hon KONSTANT upprepar "Oh yeah babydoll". Grrr! Så nu har jag paus med den träningen ett tag.

IForms träningsvideor är bra MEN (det finns alltid ett men) där är det NÅGON ANNAN som säger vad man ska göra, och inte alltid i god tid heller. Två kvinnor hoppar runt och tränar och så strömmar det en "berättarröst" ur högtalarna som berättar vad man ska göra. Tänk er denna någon, sittandes i ett litet bås med en kaffekopp och ett wienerbröd och läsandes från ett papper "och så tar vi chassésteg, 4 stycken knälyft till höger, hoppa på stället, ta i med armarna.... "Jag stör mig på detta också stundvis, just av ovannämnda orsaker (någonstans där way ovanför). MEN, här slipper man irriterande upprepningar som "babydoll" och sånt.

ÅHÅ, det här blev en lång utläggning om träningsDVD:er. Ni som vill veta (eller inte) så laddar jag ner mina DVD:er från nätet via ett program, jag har inte köpt dem alla, bara några. :P

Nu låter det också som om jag vore något träningsfreak, vilket jag absolut inte är, jag låter min kroppshydda bevisa det. Min paradisdräkt som inte blev som den skulle, vänta bara tills jag får tag i skräddaren! ;) Men jag försöker och skulle gärna vilja vara en sån som är mycket fysiskt aktiv. Jag skulle vilja hålla på med en massa olika sporter, i vinter ska jag exempelsvis börja skida. Kanske någon gång i framtiden blir jag en aktiv, hälsosam Emma, vem vet. Just nu är jag sisådär aktiv och ca 50 % hälsosam.

2 kommentarer:

Minna sa...

Var/hur laddar man ner dem? hemmaDVD:n är ju perfekt när man har en unge som praktiskt taget sitter fast i en 24/7...

Emma sa...

Jag brukar koll på typ TV-shop va he finns fö träningsDVD:nä å på ader sidona (typ beachbody.com)å så söker ja et döm på Pirate Bay å tar ner döm me mikrotorrent. (B har lärd me hu man gör...) Man kan å bara sök på typ träning på Pirate bay å om man vill. He tar en stånd furi man får ner döm men saan ere bara ti pack upp å bränn. :)