måndag 8 september 2008

Måndag morgon


Herre gud vad jag blev rädd i morse. Kl. 5.40 började det plötsligt pipa och piipa och piiipa någonstans i lägenheten. Var var var? Jag steg upp, halvvaken och yr som ett troll och vimsade runt i lägenheten och sökte efter piiipet. Så vad var det då? Vi måste backa några timmar...

När kvällen led mot natt blev jag mer och mer irriterad på B. Lilla b var gnällig och trött. Mamma ringde och när jag svarade var det plötsligt något fel på min telefon, jag hörde mamma men hon hörde inte mig. FRUSTRERANDE! Många samtal fram och tillbaka och telefonen bara strejkade. Jag satt tårögd i soffan och försökte ge ersättning åt lilla b, som grät, och tänkte "Nej nu för helvete spricker jag". Först krånglar nätet och sen krånglar B:s telefon som jag inte alls förstår mig på. Jag är dessutom trött och känner mig ensam och har en gnällig bebis att ta hand om. Jag grävde fram min gamla telefon och laddade den, stängde av B:s telefon och tryckte in den i "skräpskåpet" i köket (ett skåp var det finns allt möjligt, mappar med räkningar, skolpapper, pennor, tejp, stansare telefonladdare, telefonkatalog, papper, sinitarra, plastfickor, receptböcker osv osv.). Jag ringde åt mamma för att testa om min gamla telefon också har samma fel men den här gången hörde hon mig och jag kunde lugna ner henne och förklara att allt är OK här. Lilla b var ännu uppe en liten stund och lekte. Sen la jag henne i säng och hon somnade så gott som genast. Jag städade upp i lägenheten och drack en kopp te framför TV:n. Det enda som kom var Big Brother, suck! Jag sneglade på telefonen hela tiden och väntade svar från B. Men telefonen var tyst. Tolv gick jag också till sängs, men vilken dålig natt jag har haft. Har vaknat hela tiden och kollat telefonen, men inget svar. Klockan 5.40 vaknar jag av att det piipar någonstans.

Jag söker febrilt överallt efter det jäävla piiipandets ursprung och hittar det till slut. Det är B:s telefon, som är avstängd i "skräpskåpet". Det är väckarklockan som har börjat pipa. Han har tydligen ställt in den så att den pipar varje vardagsmorgon. Men jag vet inte hur man får av den funktionen så nu får jag lyssna på piipandet ännu två mornar, fast telefonen är avstängd! *grrr* När B kommer hem tänker jag boka en semester till Söderhavet, var i helvete det nu då må vara. Då ska jag åka bort och inte svara på meddelanden och bara skita i allt!

1 kommentar:

Minna sa...

Ta ut batteriet ur telefonen så piper den inte mera! :) Förstår din frustration!