lördag 6 september 2008

Lördag


Idag borde jag ju egentligen väga mig för att få domen men jag befinner mig i Vasa med en urusel våg så jag tänker inte gå in på några exakta mängder den här veckan. Men vågen visar hur som helst minus, så det är ju alltid bra. Det känns som om jag skulle gått upp hundratusentals kilo. Men mina byxor förtäljer något annat, mina favoritjeans har blivit ganska lösa i midjan, vilket resulterar i ett inte så attraktivt utseende när jag har dem på mig. Men som tur har jag ett par gamla jeans som jag nu äntligen ryms i, men saknar mina gamla myspysjeans, de får bli hemmabyxor. Om 2 veckor får jag kanske se exakt hur mycket jag gått ner so far, vi får se när vi åker hemåt Öja igen.

Jag har sovit dåligt inatt. Ville inte gå och sova och när jag väl gjorde det hade jag värk i högra armen, värmde vetepåsen och somnade efter en stund, men vaknade hela tiden och sökte efter B med handen. Ingen B. Nu är jag slö och trött. Lilla b är lite gnällig. Hon leker med katten.

Det är höstmarknad i Vasa den här helgen, läste det just i dagens Vasabladet. Kanske vi skulle dra fram den nya vagnen (som drar något otroligt till vänster så man får en ordentlig workout åt armarna när man är ute och går, som tur är garantin 2 år, de får nog lov att fixa detdär...) och släpa iväg oss mot stan en stund, hmm, måste konsultera min tå först.

Hittade en perfekt hyreslägenhet i dagens Vasabladet. Men såklart är B inte hemma så jag vet inte hur jag ska göra, vi har visserligen sökt efter en lägenhet utanför stan och den här skulle vara både större och en radhuslägenhet, i Karperö dessutom, det är vackert där, påminner lite om Öja. Kanske jag ringer ändå, om inte annat så för att kolla priset. Den skulle vara genast ledig så det skulle inte passa så jättebra med mina studier... hmm...

Nej nu ska jag slita mig från datorn en stund, kanske vi går ut en sväng.

Inga kommentarer: