måndag 8 september 2008

Kväll


Okej, har lugnat ner mig avsevärt sedan i morse. Trött och trött och trött är jag fortfarande, hoppas det är onsdag snart. Saknar B så mycket!

Han ringde faktiskt ikväll, det var så skönt att få höra hans röst. Hans brummande röst. Så skönt att höra att han faktiskt saknar oss.

Min bror var här ikväll. Det var skitkul att sitta och prata med honom. Jag hade bakat en äppelpaj och han hade vaniljsås med sig. Jag tycker om att bara sitta med honom och fundera på livet. Vi tänker så lika och samtidigt så olika. Det skiljer 2 år mellan oss och jag har inget minne av ett liv var han inte skulle ha funnits med på ett hörn. Det är så roligt att han bor här i Vasa, men han har bara 2 år kvar av sin utbildning och då flyttar han väl bort. :(

Lilla b och jag har haft en buskväll, hon somnade för ca 20 minuter sen. Vi har lekt på vardagsrumsgolvet och jag har tittat på Poirot från Sveriges TV4 med ett öga. Hoppas hon sover länge imorgon.

Var till Tritonia idag. Kopierade några artiklar ur en bok och lämnade tillbaka den så andra också ska få läsa den artikel de ska läsa. Såklart strulade kopieringsmaskinen och jag svettades floder. Fick fixat det utan hjälp som tur. Lilla b var ganska snäll faktiskt, lite gnällde hon nog men inte så mycket så någon bibbatant med håret uppsatt i en stram knut skulle ha tittat fram bakom hörnet och argt utbrustit "Sch!". Efter Tritonia utfärden lekte vi en stund på gården, jag bakade sandkakor och lilla b skrattade då jag skyfflade sand i ämbaret. Husets äckelfinngubbe var ute och rökte och kom och frågade hur gammal lilla b är. Usch, jag tycker inte om honom. Han är en alkoholiserad gammal finngubbe som luktar illa och spatserar runt på gården och i huset som om han ägde stället.

1 kommentar:

Maja sa...

"SCCHHH! Det här är ett BIBLIOTEK!":)Halder mee, bibliotek e horror. Ha int orka besök vår bibba na ännu i höst, men nu byri ja vara så illa tvungen.

Åå, va ja å sku vila vara mee å leik me Bella å bygg sandkakona, låter så myysit:)