fredag 12 september 2008

ZZzzzZZZzzzzz...


Gissa om jag har sovit bra nu två nätter! Som ett barn. Det var t.o.m. skönt att knuffa till B mitt i natten och fräsa "Sväng de på sidon, tu snarkar!". Det är så skönt att ha honom hemma igen.

Han var så överraskad över att lilla b nu kan gå ordentligt utan stöd, satt hela kvällen och bara tittade på henne. :) Lilla b var så till sig i onsdags så vi menade inte få henne att somna alls, hon bara grät när hon blev lagd i sängen fast hon var jättetrött. Hon skulle vara vaken och leka med pappa. Till slut somnade hon i min famn i vår säng, lyfte henne sedan i spjälsängen och så sov hon hela natten, kvart över åtta var det väckning på torsdagsmorgonen, inte i min smak. ;)

B är förkyld, så går det när det bara regnar och man sover i tält och inte har torra kläder, försökte övertyga honom att stanna hemma idag och vila upp sig, han hade lite stegring, men icke, han skulle prompt till jobbet. Själv ska jag också jobba några timmar ikväll, undrar om jag har någon bra bok att läsa under tiden, inte vill man ju sitta och stirra på pensionärer som simmar i 3 timmar heller.

Jag har, hör och häpna, studerat lite den här veckan. Läst en skitartikel på engelska om något lärarrelaterat. Jag förstod inte ett piss. T.o.m. punkterna och kommatecknen var ju på engelska.. :P Jag skulle dessutom på något sätt översätta denna fittartikeln och presentera den på en övning denna vecka (alltså IGÅR!)... Hmm... että sillä lailla.... de få sidor jag skrapade ihop blev färdiga igår på kvällen och nu ska de mejlas in till läraren, hoppas att han inte skrattar ihjäl sig. SUCK! Hatar PF, har jag nångång nämnt det? Dessutom ringde pianoläraren denna vecka och undrade när jag ska börja spela piano igen? Har inte rört ett piano på flera månader och jag som lovade att öva öva öva... jåååååå, he er nu som he er me he...

Nu har lilla b organiserat någonsorts aktivitet åt mig så jag inte möglar fast på stolen. Hon har bajsat, eller "skiti" som vi säger i Öja.

Inga kommentarer: