onsdag 10 september 2008

3 timmar kvar


Snart är han hemma igen. Ca klockan sju sa han att de är framme i Vasa. Nice, det är alltså 3 timmar tills dess, inte för att jag räknar eller något sånt. Och jag har absolut inte storstädat idag och jag tänker absolut inte ha bastun varm åt honom när han kommer hem. Jag har inte heller köpt en bastuöl åt honom och har inga planer på att laga pizza ikväll. ICKE!

Gammelmoster Märta ringde idag för att kolla hur det är med "lilla prinsessan". Känner mig lite skyldig då vi inte varit och hälsat på henne på länge. Hon är vår extrafarmor, hon är alltså min farmors ogifta syster. Hon är en riktig krutgumma på 79 år. Hon bor på tredje våningen i ett hus som inte har någon hiss och hon går eller cyklar in till stan för att handla (ibland far hon ÄNDA till CM). Hon bär hem matkassar och kånkar upp dem till tredje våningen. Hon har aldrig varit mer än förkyld och hon hatar sin granne. Hennes bästa kompis Tyra har nu flyttat till ett pensionärshem och Märta tycker hon är lat för att hon inte ens behöver laga mat själv, likaså tycker hon att Tyra ska skämmas för att hon drar nytta av olika förmåner som Kela ger åt gamla. Hon är cool vår Märta, jag vill också vara så strong när jag är 79. En gång för några år sen ropade några pojkar "Visa pattarna" åt henne när hon cyklade hemåt, hon var rosenrasande.

Inga kommentarer: