söndag 21 september 2008

0 kommentarer

Så är det.. så var det nödvändigt att fixa så alla kan kommentera? Hmm-mm... Antagligen har jag bara ointressanta och icke-kommenterbara bloggar.

Här sitter jag och är ganska tillfreds faktiskt. Efter en våldsamt stressig helg hemma i Öja är det jävligt skitskönt (och andra passande svärord som understryker hur bra det är) att vara hemma på Kaptensgatan igen. Lilla b är glad och nöjd, maten hamnar ner i hennes lilla mage och inte i håret eller på mina kläder eller över köksbordet eller på golvet (till hundens stora förtjusning), hon skrattar istället för att gnälla och skrika och mamma och pappa är relaxade, ja-a, tillvaron är najs helt enkelt.

En annan orsak till mitt goda humör just nu är att jag råkat på en schysst peffanit. Jag har haft problem med en kurs och kursdragaren. Har missat två övningar pga förkylning men får inget svar när jag mejlar och frågar vad jag ska göra till nästa gång (alla andra ska läsa x antal kapitel ur en bok). Har varit stressad och funderat på att skita i allt men så mejlade jag en halvbekant som råkar gå samma kurs, och vad svarar hon? Jo, hon svarar att läraren är konstig och att jag kan läsa samma kapitel som hon och att läraren får skylla sig själv om han öppnar sig och klagar. (Många andra får läsa samma men hon är ensam om sina kapitel.) Fixat och klart, så gör vi. Jävla skönt och fa-an så schysst. Sådär bara. Skönt att inte behöva vara ensam. Najs!

Tilläggas bör, för er som tycker detta är lika självklart som en solnedgång eller en fis efter ärtsoppa, att min erfarenhet av medstuderande på PF är att de som har något på klart ofta sitter i ett hörn och småmyser då hälften av "sjakki" inte fattar något. Men så kan det hända att jag är extra elak och inte förtjänar någon hjälp eller förståelse, hur som haver, solen skiner i min lilla mörka vrå nu.

Min bror var här förra veckan och han delade med sig av en lärares åsikter om PF. (Jag vet, det här tar aldrig slut, men snälla låt mig säga det här, jag tyckte det var roligt.) Han sa att på PF sitter man och funderar på en massa flummiga saker, t.ex. (sagt med lugn röst) Det regnar. Om man går ut, blir man våt? (ropar) Det är ju jävla klart att man blir våt! Haha! OK, det här är inte lika roligt när jag skriver det som det var när broder T berättade detta, men anyway, whatever.


1 kommentar:

Anonym sa...

hej där! ska pass o på att kommenteer nu tå ja er jer o läser en gang :) han som säjr att skolan e lätt, ska dra se nastans... sjölv fösöker ja skriv slutarbejti o vara på praktik på sama gang... sakta men säkert gaar e framåt, men he e no saktat he o.. siktar på att bli fäädi ti mars, men he kan no bli tufft. Om ni nagang er jer norrut ere bara ti stick in hövo o häls på, så ska ja bjud på en kaffekopp elde två :) H. Nina bloggen.fi/NinaB