söndag 14 september 2008

Host, harkel, snyt och fräs


Usch, här är vi nu förkylda allihopa. Det började med B förra veckan men nu har jag och lilla b också fått vår del av kakan. Lilla b är bara lite snorig och jag hoppas att det inte blir mera. Hoppas att mina besvär också går över IDAG. Mitt huvud är fullt av slemmigt slem. Näsan är röd efter allt snytande och snörvlande och huvudet är sjukt. Feber har jag inte (ännu) men temperaturen stiger för varje gång jag tar tempen. B börjar redan vara lite frisk, det är tur, för annars vore det ett (ursäkta ordvalet) helvete här hemma.

Kände av det redan igår, men jag måste ändå träna som en galning, var ute och cyklade 30 minuter och sedan tränade jag mina magmuskler (som faktiskt finns någonstans där under allt fläsk) i 20 minuter. Sedan blev det bastu. Och roliga svenska serier på TV, eller en serie och en revy, av vilken jag inte såg slutet, för lilla b vaknade och grät otröstligt, somnade först i min famn i sängen. Lilla b snörvlade hela natten och hon och B snarkade ikapp, min näsa var så täppt så jag knappt fick någon sömn alls... usligt. Dessutom vakade jag över lilla b också, så hon inte slutade andas helt plötsligt. Hon vaknade pigg som en mört på morgonen och jag fräste åt B att det är bäst att han sovit bra för jag har knappt sovit alls. God morgon älskling alltså.

Dagen fortsatte i dåliga banor, lilla b välte B:s kaffekopp på sig, dock utan att skada sig men ändå, köksgolvet täcktes av kaffe alltför tidigt på morgonen. Min vetepåse gick sönder och vetekornen spreds på vardagsrumsgolvet just som jag tänkt sätta mig ner och badda näsan och huvudet. Som tur tog B hand om lilla b, matade henne, böt blöja och så vidare, jag har verkligen varit krasslig idag.

Hoppas morgondagen blir bättre, mycket bättre.

Inga kommentarer: