söndag 28 september 2008

Working hard

Söndag idag. Jag har tagit på mig ett "skift" på Fölkhälsans Hus och jobbar således denna stormiga söndag. Kom hit lite över elva och tycker redan (klockan är 13.11) att jag suttit här i en evighet. Gruppen som skulle komma hit till klockan 12 kom inte så nu har jag alltså suttit här i onödan, nästa grupp kommer 14.45. TÄNK, jag kunde ha kommit hit först då. Nåja, jag får trösta mig med att jag får betalt för detta slösittande och att det dessutom är 100 % på söndagar, najs. Dessutom så kan jag inte sticka iväg till Siwa och köpa godis då jag måste sitta här ända till klockan 19.15. Så här sitter jag nu då, och känner mig lite som katten här ovan.



På tal om godis. Det svider att erkänna detta men, jag måste ju skärpa mig så det är lika bra att erkänna att jag misslyckats lite. Den här veckan har jag ätit jättemycket godis. Har inte motionerat en endaste gång och bara varit lat och onödig. Jag har varit på skitdåligt humör och jävligt trött. En hell-week alltså. Men nu måste jag ta mig i kragen igen, sånahär fasoner kan vi inte tolerera. På vågen har jag inte ens petat denna vecka, jag skulle väl bara bli ledsen och deprimerad och sånt. Jag börjar tro att det är med mig som med Gustav här ovan, det är samma gram hela tiden... Under veckan som följer ska jag träna minst 2 gånger. Jag skiter i om jag är trött och bara vill sova, minst 2 gånger, minst 30 minuter/gång. PUNKT SLUT, då var det bestämt, jag meddelar hur det gick.


Igår såg jag och B Sex and the City filmen, och jag trodde att den aldrig skulle ta slut. Det var definitivt för sent att se den klockan 11 på kvällen. Den gick att se men inte var den hutlöst bra, somliga scener var roliga men, hmm, bra tidsfördriv men ingen superhit tyckte jag. Kan som sagt bero på att klockan var typ halv två när den ÄNTLIGEN var slut.

Igår var vi också till J&J, nej, det är ingen ny klädbutik utan våra vänner som bor i Smedsby, inte långt från mitt "jobb". Det var roligt att ses igen, sist vi sågs hade lilla b just börjat sitta själv utan stöd, vi ses alltså inte så värst ofta, vilket är jättesynd men ack så typiskt oss. Lilla b tog tillfället i akt och försökte tömma alla lådor, skåp och hyllor under den tid vi var där. Till slut resulterade allt i ett stort raseriutbrott då hon för sjuhundratrettiosjätte gången INTE fick tömma ut innehållet ur korgarna i hallen eller dra ut DVD-skivorna ur skåpet eller vad det nu var som hon så gärna ville göra men inte fick. Knallröd i ansiktet skrek hon medan vi first-time parents försökte lista ut hur vi skulle lugna ner henne, mat- nej, leksak - nej, tutten - nej... inget var bra, vi bestämde oss för att hon säkert var trött och började ställa oss iväg hemåt, då hon kinkade då halaren skulle på fick hon B:s nyckelknippa och då hör ni, då blev hon tyst och nöjd. :) Så går det ibland...

Maja, vad jag önskar att du skulle bo här i Vasa, eller jag i Åbo... saknar dig och har mycket på hjärtat..

1 kommentar:

Maja sa...

Tu veit int hu e värmer ti hör att man e sakna:') Ja saknar te å! Ha så mang gang tänkt på hu trevlit e sku vara ti bo i sama stad... såde så man sku kuna fara ut å ga heilt oplanerat, elde sess ner på en heilt vanlian kaffi vann som helst (folk gör int he jer...) elde bara siti å slöö i soffon å dryfta viktigheter. Tänker tibaka på Vasatiidn me en tår i ögonvrån. Tu va så vikto för me ter, fast ja kanski int visa e! (Å nee, ja mena int bara för att du fungera som min assistent å låna böökren åt me å anmäla me ti tenten osv;P) Tu e vikto för me fortfarand, men he e synd tå du int kan vara vikto IJEE... :(