tisdag 23 september 2008

Läsa eller inte läsa?

Jag ringde till sambon idag och sa att han måste sluta precis då (lite före klockan 16) för annars skulle jag inte hinna laga mat OCH hinna till Tritonia före jobbet klockan 18. Han kom snällt hem och jag stack iväg som en oljad blixt. Fick hem boken och sa att jag skulle läsa snällt på jobbet. Jag kan meddela att jag läst 2 sidor. Jag får värk i irisarna och klåda i hårtopparna när jag ska läsa sån där text. På engelska, om utbildning = svåra ord och formuleringar som får det att växa hår på tånaglarna. Jag klarar inte av sådant, jag förstår inte, vet inte, kan inte. VAD STÅR DET I TEXTEN? Suck... Jag har ca 20 minuter kvar på jobbet, ska jag läsa igenom allt en gång bara för att hans ilfärd hem inte ska ha varit förgäves eller ska jag skita i det och fortsätta surfa runt på nätet och läsa intressanta bloggar och irra runt på semiintressanta sidor som handlar om något som är sådär smått intressant just nu? Hmm... jag har ju nog med mig tredje Harry Potter boken också. What is a girl to do?


Mornarna har börjat komma alltför fort. Jag har många gånger fräst i mitt huvud åt sambon på morgonen och undrat vad i helvete han NU håller på med, vi gick ju just till sängs för helvete. Men nej, klockan är redan sådär sjuisch... SUCK! Varför har brödrosten så mycket ljud och vem har sagt att han får tappa vatten så här tidigt på morgonen, skita kan du göra på jobbet! Trots att jag och lilla b fortsätter att dra stockar efter att sambon åkt i ca 2 timmar tilll är jag dödsslut när det börjar höras små ooooo-ljud ur spjälsängen bredvid mig. VARFÖR är det morgon redan, jag vill sova!


Kanske det beror på hösten och de allt mörkare kvällarna? Kanske beror det på bristen på motion? Kanske beror det på den här jävliga förkylningen som aldrig släpper taget!? Who knows?



Jag är snål på ost, Polar ost. Det är gott, vi äter inte ost mera hemma hos oss för det är så dyrt och jag saknar faktiskt inte den där smaklösa skivan av stelnad mjölk (hrm, ursäkta förenklingen) på smörgåsen men idag vill jag ha Polar ost. Kanske beror det på att jag sett mycket reklam med Polar ost idag, shit, de fick mig! Jag är påverkad...

Och nu är jag redan på övertid.. så det blev inte mycket läst idag...

Inga kommentarer: