tisdag 8 mars 2011

Utan tidning

Fick ingen tidning i morse. Det känns bara fel att dricka morgonkaffe utan Vasabladet framför sig.

Vi har påbörjat potträningen idag. "Ja vill icke vaja tooj!!" ropade storasyster när jag sa att hon nu är så stor så vi kan sluta ha blöja. Men efter ett missöde ska hon inte ha blöja utan väljer glatt ut ett nytt par "koosona" (trosor) åt sig. Vi får se, vi får se.

Gubben stack till jobbet idag trots lite feber. Han ansåg sig få vila mera på jobbet än hemma. Hur mycket jag än älskar min man så måste jag säga att det är skönt med en "normal" dag igen. Ungarna är betydligt lugnare och ingen ropar och gnäller och skriker. Stackars far vår som alltid får se det värsta av ungarna.

Jag ämnar fortsätta med min teoridel. Denna vecka måste jag även göra klart slutuppgiften till sociologi-kursen. Nästa vecka börjar vad jag hoppas kommer att bli min sista kurs på PF. Kemi i vardagen heter kursen och hör till valbara studier inom kandidatexamen.

Morgonens konstiga upplevelse: Jag snöt mig, det slog lock för ena örat, jag blev vinglig och illamående. var tvungen att lägga mig ner på köksgolvet och vänta tills det gick om. Storasyster kom och satte sig bredvid mig och sa "Åh mamma, du hööver icke vaja eissi, he bli no bja ije." (du behöver inte vara lessen, det blir nog bra igen) Sen hämtade hon en kudde och en filt och bäddade om mig. Vilken härlig liten tjej jag har! Lillebror däremot kastade sig med fart rakt på min mage och manglade runt på mig så jag hade hans fötter i ansiktet. Som tur "öppnades" örat snart och illamåendet och yrseln gick om.

Inga kommentarer: