torsdag 3 mars 2011

Och en lampa tänds...

Jag börjar förstå varför ingen annan än jag tror på mitt kandidatarbetsskrivande i vår.

Även om jag skulle klara av att få allt inlämnat och klart så är det ju en massa jycklande med rätt formulering på rubriker, disposition etseetera etseetera. Oh crap!

Jag hade som bara tänkt skriva som en dåre, göra en (ny!) undersökning, analysera och diskutera och kasta in allt och sätta mig på min feta röv och invänta studiepoängen.

Någon presentation och opponering och sånt hade jag inte tänkt göra för det har jag redan gjort när jag skrev mitt prosemi.

Men, inget hindrar mig från att försöka ändå. Idag har jag jagat litteratur via olika bibliotek på nätet och gjort upp en preliminär innehållsförteckning. På lördag ska jag spendera många timmar på Trittis i hopp om att få något gjort.

Sånt sysslar jag med...

2 kommentarer:

Maja sa...

Preliminär innehållsförteckning (elde FIKTIV innehållsförteckning som e heiter på logopedin) er en skitbra'an sätt ti koma igång! He byrja ja me å. San ere bara ti byri fyll åpåå tills e val tillräcklit me text under varinda millanrubrik.

Studiedag på Tritåånia låter effektivt, ja tror håålt på he. Fan om vi sku bo i sama stad så sku vi kuna tvinga varader ti ta kand/graduskrivandagan ilag på na bibliotek... Fast ja undrar om he sku ga i paktiken, minns du honde gangon tå vi sku laga na arbeit ilag å satt å tala typ fyra tiim i Tritonias foajé, å san gick heim, utan ti eins vara in i sjölva biblioteki? :D

Hu som helst - lycka till!

Emma sa...

Tack! He kan bövas! :)

Int veit ja vannifrån ja fick inspiration men vi kör såhe nu... får sii tå om he lyckas eller ej, hu som helst så har ja ju burja tå i alla fall.