onsdag 2 mars 2011

Grrrr!

Jag var ju tvungen att hojta hej före vi var över bäcken! Barnen är förvisso på bättringsvägen men annat är det med mor och far. Jag får inte övertygat gubben om att han är sjuk och att han borde stanna hemma och vila. Själv är jag småkrasslig och har en kaktus i halsen och önskar att jag hade ett jobb att stanna hemma från och bara sova, sova och sova. Det är jobbigt med sånt här som inte riktigt vill slå ut men heller inte vill gå om....

Idag har jag varit väldigt trött... och ungarna, ja ungarna har varit fulla av - ja ni vet, den där snubben i rött med eldgaffel och spetsig svans. När de för miljonte gången (kändes det som, i verkligheten var det väl femte) kastat alla sängkläder på golvet skrek jag (okej, höjde på rösten, men det blir som mer effekt om man skriver att man skrek) att jag inte orkar mer, varför kan de inte lyda, varför måste de härja, att nu blir jag arg och ledsen.

Jag bäddade sängen och gick till köket för att fortsätta diska.

Efter en stund kommer storasyster smygande in i köket och slår armarna om mitt ben och säger: "Åh mamma, du hööver icke vaja aij" (du behöver inte vara arg). Åh, min lilla plutt.

Fem minuter senare hade de vänt alla sängkläder på golvet igen plus dragit ut alla byxor ur klädskåpet... Som en extra bonus hade de dessutom lyckats ha isär storasysters säng.

NU hööver mamma sova!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ou nouu. Hang in there! hälsar tante Jaiko!

Maja sa...

Låter så högtidligt me "icke":D Ja läst förresten idjinom na gambel blogginläggen din å huld på ti skratt ihääl me åt vissa partier. Typ att Kelas blanketten säkert sku måst "dras genom Hin Håles rövaskoro" för ti döga :D :D :D

Krya på er!

Emma sa...

Jaiko--> Fick dessutom en hemskan svindel å illamående tå ja laga mat... tyckt ja had så mang kniv i handn... hehe. Men jag lura ut Björn å bånen ti GW Gallerian på en kaffikopp på kväldi så int vi sku vaal pöllo jer heim. Bånen leikt fö full hals å jag å Björn satt å såg halvdö ut. Note to self: MAN SKA INT FA PÅ EN KAFFI TÅ MAN E SJUK; HAR HÖVOVÄRK Å MÅR ROKOT!

Emma sa...

Maja --> Jå, vi har så rolit åt hennas "icke" jer på daglig basis. Hehe.

Jå, ja var roliari förr. ;)

Miss you!