söndag 6 mars 2011

Slö söndag.

Gubben har 38 graders feber, mitt huvud är fullt av snor som vägrar flytta ut trots upprepade uppmaningar och snytningar och ungarna är småkrassliga och gnälliga.

Jag har två nattlån från Tritonia som jag måste avverka och skriva något ur före imorgon klockan 12 och jag vill inte. All tankeverksamhet går så långsamt...

Vi släpade våra förkylda arslen ur lägenheten till Smedsby på en lägenhetsvisning. Hade pappa Byggmästaren med oss för en närmare granskning (funderar nämligen på att bjuda på just den lägenheten) men han dissade både det ena och andra och talade dessutom öjadialekt med den stackars (finskspråkiga) mäklaren som knappt fick ur sig "ja de har fjärrvärme" på svenska.

Nu har han dessutom fått med sig gubben min på dissandet så jag får nog inte min soliga bakgård på just den adressen. Hmm.. the search continues.

Nu... en kaffekopp, en näsduk och ett nattlån före det är dags för nattning av de små.

Inga kommentarer: