onsdag 30 mars 2011

Smörris

Lycka är en ostsmörgås med gurka på. Så jävla gott just nu. Och en kopp kaffe till.

Undersökningen är gjord. Nu ska här analyseras och sånt. Hoppas det går smärtfritt.

Just nu försöker jag bemästra ett verktyg som ska hjälpa mig att göra begreppskartor på datorn. Än så länge har jag skrivit en bubbla, nu ska jag bara försöka lista ut hur man drar pilar från en bubbla till en annan (samt hur man gör en till bubbla)... hmm... borde man kanske göra den för hand ändå???

Nu ska jag bre en ost- och gurksmörgås till. Bara fö snååltanden, som min man skulle säga.

Edit senare:

Nu har jag gjort en fin begreppskarta över näringsämnena kolhydrater, fetter och proteiner med hjälp av verktyget som jag laddade ner från internet här. Nu är bara problemet att jag a) inte kan skicka den år min man så han kan printa ut den, b) inte kan printa ut den själv då vi saknar printer och c) inte vet hur jag ska spara den på ett USB-minne så jag kan printa ut den i skolan. (Nu är jag inte helt handikappad när det gäller datorer utan verktyget sparar kartorna på ett konstigt, för mig okänt, sätt som gör att JAG inte vet hur jag ska komma åt dem utanför programmet.)

Såååå... det lönade ju sig att sitta i timmar och knåpa med kartan på datorn om jag inte kan få ut den därifrån... Hoppas gubben kan och vet hur när han kommer hem.

Inga kommentarer: