fredag 18 mars 2011

"Åå-i kekka koone!"*

(*Olli tvättar telefonen)

Jag har alltid tyckt det varit humoristiskt att läsa om folk vars ungar på ett eller annat sätt lyckas göra allehanda lustiga saker med sina föräldrars mobiltelefoner. Trycka ner dem i kakkablöjan, spola ner dem i toaletten etc. Samtidigt som jag suttit och skrattat har jag konstaterat att vi sluppit undan liknande terrordåd.

Tills nu. När jag höll på städa undan efter mellanmålet i köket hade lillebror klättrat upp på skrivbordet var vi har datorn och satt i allsköns ro och rörde om i muggen med kallt kaffe (som NÅGON lämnat kvar bredvid datorn) med min telefon. Storasyster var förtjust. Hela telefonen var våt och pep lite misstänksamt. Nu har jag tagit isär den så mycket som det går och har den på ett hushållspapper så den ska torka och hoppeligen fungera igen. Nu med mockadoft.

Snart ska jag ta itu med de 5 sista böckerna som jag tänkt använda till kanden, jag hoppas på att kunna lämna in teoridelen nästa vecka för en granskning. Ja och så hoppas jag verkligen att skolorna som jag frågat om jag får göra undersökningen i ska svara idag helst! (det där blev en konstig mening men jag orkar inte ändra den)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hep! Hälsningar från sjukledigt.. ! :) - Taneli o Maam.. slöar sig o dräglar efter vårsolens sken på bakgården.. men har feber tyvärr, så int na utomhuseftermiddagskaffe.. :( - ja sku meddel att Taneli har fått facebook. Jag gav efter till sist nu tå han har vari sjuk så läng.. men han får bara använd e tå tå naan vuxen är hemma. Men.. du kan ju ta han som kaveri, visst. Så är vi flera vuxna som har koll på han.. heh, heh.. Kram ! Du är ju snart norge-änko, visst ? Lycka till med gräsänklingslivet.. :)