tisdag 22 mars 2011

Jaahapp.

Jag visste ju att den där slutuppgiften i sociologikursen inte blev till något, men jag tror jag blev godkänd i alla fall, betyg 2 av 5. Haha. I lärarens slutkommentarer reflekterades precis det som jag kände när jag skrev den. Han skrev att det var osammanhängande, dåligt förklarat och de olika tankegångarna bands inte ihop av någon röd tråd. Jag hade lust att skriva tillbaka att jag hade över 38 graders feber och kände mig lite osammanhängande, yr och ville bara få ihop de 3-4 sidor som krävdes, men what the fuck, godkänd är alltid godkänd.

Jag har haft väldigt dålig tur när det gäller att få tag på en skola att göra min undersökning för kanden i. Antingen så svarar de inte eller så blir det nej. SHIT! Borde kanske försöka med någon skola ute på landsbygden en bit från Vasa, kan tänka mig att skolorna här i trakten blir frågade hela tiden av klasslärarstuderanden. Ska ännu prova med en skola här i trakten, jag gjorde min fältpraktik i den skolan och läraren som jag hade som handledare då borde ha en årskurs sexa i år... vi ska se.

Gubben åker iväg till Norge på en arbetsresa imorgon kväll. Han blir bara borta en dag men jag är som vanligt skitnervös för att något ska hända honom, de ska ju ändå flyga. Jag hade tänkt att jag och ungarna skulle göra något roligt på torsdag men jag vet inte vad, det är för långt att köra till Kokkola för att besöka Touhutalo ensam med barnen och att åka till Tropiclandia ensam med dem är dömt att misslyckas.

Inga kommentarer: