torsdag 1 april 2010

packa pappas packväsk.. eller?

Håller på packar inför påsken hos svärföräldrarna. Av någon anledning är det alltid jag som packar, kan bero på att B är fullständigt okapabel att ta tillvara minsta lilla millimeter utrymme i väskorna, att han packar det som inte ryms i väskan i en miljon platspåsar eller så beror det på att jag a) tror jag vet bäst (stämmer för det mesta) eller b) jag är hemma om dagarna = tid att packa...

Anyway, snart är allt packat och klart och jag finner mig själv stå mitt i oredan och klia mig i huvudet och undra HUR vi ska få kissmästarens kläder att räcka till i helgen?? Visst, svärmor äger en tvättmaskin men den kan man ju inte starta för att man behöver få några minitrosor tvättade. Eller kanske man kan, har inte frågat. :P

Har bytt kläder på dottern säkert en miljon gånger idag, dels för att hon kissat på sig, dels för att hon blivit genomblöt av att tvätta händerna... Nu har hon bara blöja på sig, kläder kan hon få på sig då vi ska åka. Ja, varför har hon blöja på sig? Orsak: a) trosorna är nedpackade eller hänger på tork i bastun, b) vi SKULLE sova.

Har även tjuvstartad med påskgodisätandet idag, jag och lilla b smaskade i oss några minipåskägg efter lunchen.

Nej, nu ska jag fortsätta packa. Har en massa finlir kvar.

Inga kommentarer: