onsdag 31 mars 2010

Alert mamma...

Ungarna var nöjda i vardagsrummet, samma (jävla) Nalle Puh DVD snurrade för sjuhundrade gången idag. Jag hinner alltså läsa lite bloggar tänkte jag (idiot!). Jag började höra misstänksamma ljud ur köket och där satt mina gullungar:


Lilla b hade hällt maskindiskmedel på köttfärsen som höll på tina på diskbänken. Därefter hade hon bänkat vid kastrullen med skalade potatisar och huggit in. Ur kastrullen fiskade jag även upp våra pepparkaksformar.


Lilleman däremot hade fått upp dörren till roskisskåpet och hade huggit in på potatisskalen som låg högst upp.



I övriga nyheter: Potträningen går det si och så med. Vi är konsekventa och har ingen blöja på henne utom när hon sover eller när vi går ut men hon verkar inte veta när hon är kissnödig. B börjar tappa nerverna med skitandet i trosorna och skrek imorse högröd i ansiktet att han har leidon åv deher pottränasi! Men idag skedde ändå ett genombrott, lilla b kissade - i byxorna, ja - men i lavoaren i badrummet. AHA! We are getting somewhere!! Jag såg att hon sprang hårt in i badrummet och när jag kom in hade hon tagit av sig trosorna och kastat dem i tvättmaskinen och när jag frågade var hon kissat pekade hon på lavoaren. YES! Nästa steg blir att förklara att man inte kissar i vilken random skålformad sak som helst i badrummet.

Nu ska jag gå och se hur pass översvämmat vårt badrum är, lade ungarna i varsitt badkar efter roskisdykandet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, härli bildren:D :)
Kaffi sko vi bööv ta snart!
Hälsar J&J

Emma sa...

Jå, he buri va en stånd saan igen! :) Vann e ni på påsk?

Anonym sa...

Vi ska vaa liiti jär o tär på påsk, har bara int ritti planera når vi ska va vann! Men vi får ju taa å höras naa :)