onsdag 21 april 2010

nehej..

Jag går aldrig mera ut med ungarna på gården, A-L-D-R-I-G!!!

Lilla b sprang iväg hela tiden och jag var tvungen att lämna lilleman ensam i sandlådan. Det är nära till vägar på så gott som alla sidor och man får ha andan i halsen och hjärtat i halsgropen och what not när man jagar ungen och försöker få henne att stanna före hon blir överkörd.

Jag är sååå jävla förbannad då inget någonsin bara kan gå bra, alltid ska det vara något drama. När vi skulle in slutade det också (IGEN) med att jag bar in båda ungarna (en-gissa vem- gallskrikande) och sandlådeleksakerna med nerverna på sista versen.

FA-AN!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mamma igen.. Ja minns den där känslan.. Var ut o ga me Toffe o dig i tvillingkärran...Dino med föståss.. Ter ut vid Svenforsas - Simells finns he en tokande lang naslags vågbrytare elder va man nu ska kall e.. Vi gick ut tii för att se på na fåglar.. ja lyfta ner dig från kärran.. Du skåda int på fåglar nehe.. utan satt igång o börja spring ut mot vägen, allt va du orka.. Våga int lämn Toffe i kärran, inga bälten på den tiden ser du - så ja lyfta ner Toffe, som bara kuna kryp ..o börja själv spring bakett dig.. ungefär halvvägs till lilla Emma hör jag ett jätteplask bakom mig.. TOFFE I VATTNE... !! EMMA KUTAR MOT VÄGEN, BIL KOMBER, TOFFE I VATTNE..Dino springer av o an o skällder o ylar o er alldeiles ifrån se.. Va ska man gö.. ??? Vartåt ska man spring..??? Dino säter igång mot dig.. Hoppas hon hoppar o på de så du falder o farten stannar... Du skrattar o springer, Dino ylar o springer, Toffe plaskar, o e tyst... !! Hjälp !! Tå komber Alf, en stor gammal farbror med tjockt vitt skägg..tu blir jätterädd, tvärstannar, svänger om o byri spring mot me iställe..!! Wau! Situationen löser sig.. Ja springer neråt igen, plockar upp en dyblöt skrikande Toffe, du springer i fammen på me, skriker o ropar o sparkar, men är räddad, förståss.. Ingen vill i vagnen, all ska i fammen, jag bär på er båda två hela vägen hem, skuttar på tvillingkärron, o fösöker vakt en lös springande Dino me sama... Ja tror nog, fast ja int minns, att vi stanna inomhus resten åv dan...elder kanske vikon.. :) Kram! Maam