söndag 25 april 2010

En snabbis på loppis

Igår när jag och lilleman skulle åka till Prisma för att handla lite mat, kunde jag inte motstå att ta en snabbis på Adam & Ewa loppisen. De har fått nya lokaler, tummen upp för det, och det fanns massor att titta på, men jag tog som sagt en snabbis och uppehöll mig inte för länge vid diverse klädhögar. Lite fynd fick jag dock med mig hem:

Lilla b fick bl.a. en jeansjacka för 1,50 euro och en underbar klänning med mörkrosa ränder för 2 euro (om jag inte missminner mig).

Lilleman fick bl.a. några pyjamasar, några bodys (min favorit är den turkosa med skalman på). Och allt typ 1-2 euro styck och i jättefint skick.

Me like loppisar, även om man typ ALDRIG hittar det man ska ha, i mitt fall en vårhalare åt lilleman, t-skjortor åt lilla b, byxor åt lilleman och söta barntextilier (typ lakan osv.). Men igår hittade jag ÄNTLIGEN ett par gummistövlar åt lilleman i storlek 20, de är visserligen röda men jag anser att en pojke visst kan ha röda gummistövlar när han är 1 år gammal utan bli traumatiserad för livet. Något min äkta hälft är skeptisk till, han menade få spader då jag hade lilla b:s gamla RÖDA vårhalare på lilleman i sandlådan tidigare i veckan.

Något som är mindre bra med loppis är att kläderna ofta har en stark doft av uteförråd eller tobak, svårt (men icke omöjligt) att få bort. Och så finns det ju de som försöker sälja saker till överpris. T.ex. igår fanns det ett bord var det fanns mycket kläder från Polarn och Pyret (svindyrt ställe), hon (eller han) skulle ha 5 euro för en body som var blekt och full med fläckar, bara för att den var från Polarn och Pyret!! Nej tack.

Eller en annan dam (eller herre) som försökte sälja en vårhalare från ca 1995 för 10 euro!! Herregud, en välanvänd, lite sliten halare för 10 euro, aldrig! Jag fyndade en vinterhalare i prima skick för 3 euro när jag väntade lilla b. En underbar, mörkblå halare med isbjörnar på, den halaren skulle jag förstått att man försökte få 10 euro för. Men, det finns säkert de som tycker att fem euro är skitbilligt för en Polarn och Pyret body, men jag är ingen märkes-junkie, jag går mest på utseende (och pris) vilket märke det än är.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finfint.. Bravo! Åt både mor och barnen.. Mammas jacka var nog SUPERMUMSFILIBABBA-HÄRLIG..!! o VILKA HOPAR FÖR UNGARNA.. Jag älskar loppisar!! - Jag också.. :) - Du får gissa vem det är som kommenterar anonymt.. heh, heh.. :) - Men.. natinati nu.. måst fa o natta vår lilleman.. Den större är ut på na sauvakävely... :)

Kakkakaffe-Eva sa...

En hel del har du hittat i alla fall. Fast blä för överpriserna. Gud, ibland förstår man inte vad folk tänker med! Fast jag tycker nog att de flesta loppisbord är för dyra också och då hamnar priserna i överkant och det blir bara en ond cirkel av det hela.

Emma sa...

Anonym ---> Ja sku giss att he er maam. ;)

Eva ---> De e så sant så. Man måste ibland ha MASSOR med saker att sälja på loppis för att det ska löna sig eller så måste man ha höga priser på sakerna. Väntar som bäst på att få ett bord på ovannämnda loppis och får se då hur dyrt det är att hyra bord där. Nr jag sålde saker på Röda korsets loppis för något år sedan gick jag typ 10 euro på plus, MAX, men jag blev ju av med en massa saker då också (och det var ju det som var meningen). :)