torsdag 22 april 2010

långdistanslöpning

Jumppan igår var en katastrof, lillab ville absolut inte göra det vi skulle göra och efter att hon skapat kaos med några hopprep och hittat dörren som var olåst var det bara korridorlöpning som gällde. Får ta med henne till någon friidrottsklubb så hon får springa sträckor istället för att försöka leka "björnen sover" med henne. Suck. Vi stack därifrån 15 minuter före jumppan var slut, jag orkade inte springa efter henne i korridorerna (som var fulla med små små bebisar som skulle på babysim).

Dagen idag är en torsdag och jag borde läsa till tent som en vanvettig, och jag ska, strax. Just nu undrar jag VAD jag ska baka för något gott att bjuda på när jag har födelsedagskalas i helgen? Jag tvivlar starkt på att någon ids komma men... hm. Jag funderade lite på New York cheesecake, det skulle vara smaskens! Tips mottages gärna! Tänker inte ha någon traditionell gräddtårta eftersom lilleman fyller år i maj och då ska vi ha en tårta.

Men nu ska jag bädda sängarna, vika tvätt och läsa till tent, sen är det lunch som gäller. What to make?? Tar gärna emot lunchtips som är billiga, lätta att laga, snabba och som kan tänkas passa en 2,5 åring som äter som en liten liten sparv (då menar jag alltså att hon äter lite, inte att hon har en näbb som hon pickar i sig maten med... *blink blink*).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mammas Lunchtips: En halv liter vaniljglass o en halv almondo- nöt- chokladkak.. Help! - Länge leve ensamma morrnar hemma; lektionerna börjar två.. :( - händar ännu me myki kakona o glass.. :) - Hur mår mina bantningspulvren ter i Vasa.. ?

Emma sa...

Ti mår no bra. Ska ja skick på postn elder eventuellt me Toffe??

Anonym sa...

Mamma: Ingen brådska.. :) - Om jag nu komber tiiåt nagang jer eismend..så.. har du läst sähköposti.. ? Jag föreslog naating igår...

Anonym sa...

Det här är lyckat, förresten. Me Blogg. Du får hjälpa mig att laga en egen tå vi syns. "Anonym" :)

Maja sa...

Tips! Eva (som ja har som ein åv favvobloggan min i höger sidobalk) har ibland hadd na bra lunchtips i bloggen sin! Typ ris blanda me alltmöjlit, broiler å ärten å majs i en STIOORAN kastrull. Bara ti plock fram å värm åt småttingan:)


Sjölv fyrislår ja alla former av pasta, t.ex. makaronilåda, makaronigryta, spaghetti me köttfärssås - allt som gar ti laga i jätteformat å lägg i kyl elde frys. Tips från småbarnsmamman Maja med noll barn:P