fredag 9 april 2010

Veckan som gått

På måndag hälsade vi på hos tant Märta i Jakobstad före vi styrde bilen hemåt mot Vasa. Vilken glädje att vara hemma efter den långa påskhlegen som var fylld med en massa spring (mer om den senare). Vår lägenhet må vara liten, trång och i enormt renoveringsbehov men den är hemma för oss och just i måndags ville jag kyssa alla dammråttor under sängen, så glad var jag att få komma hem igen.

På tisdag skedde ingenting, jag tvättade en massa kläder och svärmor blev 50 år gammal. Grattis!

På onsdag stack jag och lilla b iväg på barngymnastik vid Folkhälsans Hus (även känt som mammas arbeiti). Det gick bra och lilla b hade roligt. Hon hittade en hel hög med rep som hon släpade fram och senare blev det ett stort bråk om repen, jag rodnade lite och hoppades att ingen skulle minnas att det var min unge som släpat fram dem från början, eller att det var min unge som skrek högst... Trots det ska vi nog fortsätta "uppa" som lilla b kallar det.

På torsdag bakade vi supergoda kanelbullar som blev enooorma. Detta pga. bakplåtspappersbrist. Jag hade gjort dubbelsats och märkte för sent att vi bara hade ett enda bakplåtspapper kvar, det blev stora bullar plus några muffinsbullar som jag gräddade i min muffinsplåt. Tack lillebror för den.
Vi var också ute en sväng och lilla b "badade" i en vattenpöl i parken...

Idag vaknade lilla b med feber. Två gnälliga barn och en morsa med mördande huvudvärk är inte några värst bra ingredienser för en framgångssaga, men vi klarade av dagen någotsånär bra och nu är det snart dags att dra täcket över huvudet och sova en natt igen. Ungarna sover redan men har vaknat några gånger och gnällt. Potträningen har vi lagt på hyllan nu när lilla b är sjuk.

Har börjat tvivla på potträningen och på om NU verkligen är den rätta stunden att börja potträna lilla b.... kanske blev jag lite för ivrig, hon kanske inte är redo ännu.

Men nu, god natt!!

Inga kommentarer: