onsdag 14 april 2010

What a night!

Och nej, inte i DEN bemärkelsen, utan snarare i voi huhhuh!!

Lilleman fick feber inatt. Trettioåttakommaåtta (38,8) visade febertermometern klockan två inatt och lilleman var gnällig som få. Han fick värkmedicin och en flaska mjölk och sov två timmar, när jag vaknade klockan fyra troddde jag att vi sovit femton minuter. Han skrek och gnällde, fick en flaska, somnade inte om så jag tänkte att det bara är att stiga upp. Gick in i vardagsrummet och satte ner honom på golvet en liten stund medan jag sköljde ur tuttflaskan i köket. När jag kom tillbaka sov han på golvet med sin nalle som kudde. Han sov en stund och vaknade och gallskrek, lugnade ner sig efter en stund och vi kunde fortsätta "sova". Sen vaknar han klockan sju och är på strålande humör, jollrar och babblar i sängen och är en helt annan pojke än för bara någon timme sen.

Hans mamma, jag, däremot är otroligt trött, storasyster är gnälligast av alla och jag håller på få samma jävla sjukdom som ungarna, not nice, not nice at all.
Nu en kopp kaffe och en lägesrapport. Jag misstänker att lilla b gör något galet i badrummet... Hör henne sjunga (med egna ord som låter mer och mer som riktiga ord för varje dag) "dagens grattis" från Bolibompa:

"Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. Dagens grattis!"

... och nu la hon på vattenkranen, jaiks!!

Här är en glad lilleman som visar hur man sjunger "Klappa händerna"... bilden är från helgen.

Inga kommentarer: