lördag 24 april 2010

Finfrämmande

Har haft besök av svärmor och svärfar idag. Lilla b och lilleman strålade av lycka och lilla b skulle visa alla sina leksaker, helst på en och samma gång. Lilleman spydde på farmor i ett skede men farmor tog det med ro och sköljde av tröjan med kallt vatten, "Åå-i kyyk" (Olli spyydd) konstaterade lilla b och fortsatte leka.

Orsaken till besöket var min födelsedag inkommande onsdag, vi tjuvstartade lite och jag fick en underbar liten solros att ha på balkongen (när det blir liite varmare). Tack för besöket, det uppskattades!!

Trodde att alla skulle komma imorgon så jag hann inte baka min cheesecake. Bakade den nu ikväll istället och blev besviken då den blev aningen för brun längs kanterna. Hoppas den smakar bra ändå.

Lilla b fick vara uppe lite längre ikväll och efter att lilleman somnat satt vi alla tre ute på balkongen och njöt av den fina vårkvällen. Lilla b ropade "Kakk kakk kaakaa" (Natt natt Vasa) före vi gick in och det var läggdags för fröken.

Hoppas hon tyckte om den lilla stunden med oss trots att det inte var något märkvärdigt. Jag minns fortfarande hur viktig jag kände mig när jag fick börja stanna uppe på torsdagar och se Rederiet med mamma och pappa (men bara om jag satt TYST!) när lillebror var tvungen att gå och lägga sig.

"Kakk kakk"

2 kommentarer:

Maja sa...

Solros på balkongen... *dreglar längtansfullt*

Va roolit me exklusiv mamma-pappatid för Bella. Ja har ett mycket starkt minne åv att BARA JAG Å MAMMA for på konsert ti stan ein gang. Mamma syydd en kjol åt me åv en byxbein (ja måst ha viri pyttelill) åså fick ja en slickepinn. Ja minns ännu hu speciellt e känsta, tå int Viktor elde pappa "fick" koma me:)

Va gullot me "natt natt, Vasa"!

Emma sa...

Jå, he buri va riktit najs på balkongen nu, men ja konstatera ida att he er ti va ter NU, fö saan isomar ere på tok fö varmt! Huh! :)

Jå, hon ropa åt bilan att di ska fa heim å sova å, å så sa hon att "Kii-A kuka, *krooh krooh krooh*" (Bella sover, *snarkljud*)