onsdag 2 februari 2011

Trött mamma

Gick och la mig klockan nio igår... vaknade halv sex och kände mig hyfsat utvilad. Det hindrade mig inte från att somna om på soffan (ungarna hade invaderat vår säng).

Sitter här och längtar till tuppluren som vi brukar ta efter lunch. Önskar också att jag och gubben skulle få åka iväg en helg igen och bara soooovaaaaa (eller what the hell, jag kan åka ensam också). Va skönt! :)

Söker ny lägenhet.... hittar inget som passar. Funderar på att köpa något, men vet inte om vi har råd. Känner mig ung och dum. Äsch, jag som just börjat förstå att jag faktiskt är vuxen nu.

Ungarna har börjat bråka jättemycket på sista tiden. De bråkar om allt och inget för att i nästa stund sitta bredvid varandra på soffan och se på TV. Lilleman har börjat härma storasyster, ibland är det sött men ibland blir man bara irriterad på dem, typ måste man ta av sig t-skjortan 10 gånger per dag?

Borde ta itu med skolarbeten. Men idag är jag en trött mamma. Soffan nästa!

Inga kommentarer: