onsdag 9 februari 2011

Det går sämre nu

Det har gått så bra. Livet har flutit på i en angenäm takt, jag har känt mig rofylld och tillfreds. Såklart ska det komma en svacka nu!

Allt känns väldigt tungt just nu. Orkar inte ta itu med träningen, skolan eller potträningen. Skolan är det tyngsta oket på mina axlar och jag känner en så stor avsky för allt vad studier heter just nu, eller, för att vara ärlig, allt som involverar peffan. Jag vill inte, jag orkar inte och känner bara bläääää när jag tänker på kandidatarbetet och gradun som borde påbörjats redan i höstas.

Noll % intresse -----> inget blir gjort.

Samtidigt börjar det kännas usligt att ha allt det där hängande över huvudet. Måste bli färdig så jag kan börja jobba för vi behöver en större lägenhet eller ett hus och vi skulle vilja äga nästa ställe vi bor på. Men jag vill egentligen inte jobba, vet inte om jag bara är rädd för att ge mig ut bland folk och erkänna min okunnighet och litenhet.... här hemma är jag ju herre på täppan. Jag "styr hushållet med järnhand" och har koll på allt. Här i min lilla bubbla är jag kung.

Inga kommentarer: