fredag 11 februari 2011

Havreflarn

Fredagen till ära bestämde jag mig för att baka småbröd åt ungarna. Bondkakor skulle det bli, och det blev det också, men så började storasyster gnälla om havreflarn, så då blev det havreflarn också, eller havre- och nötflarn för att vara exakt. Sen gick det lite överstyr för jag bestämde mig för att experimentera med havre- och kokosflarn också, med mörk mintchoklad (70 %) ringlad över. Så nu luktar det underbart av nybakat och mintchoklad i lägenheten och vi har massor med småbröd.

Måste bjuda hit min lillebror.

Dagens höjdpunkt: Att ligga på soffan med en värmande februarisol i ansiktet och bara njuta! (En liten smakbit av mintchokladen gick inte av för hackor heller!!)

Nu väntar vi bara på att pappa ska komma hem sen blir det helg!

Inga kommentarer: