fredag 4 februari 2011

Paus

Med en kaffekopp i handen och två ungar som sover känns det som om man kunde åstadkomma vad som helst. Gud vad jag behöver denna stund för mig själv. Möjlighet att ladda om och bara vara för mig själv i tystnaden... manna för själen.

Hade glömt att anmäla mig till tent, försökte anmäla mig nu ändå, hoppas det går. Har en miljon olika skolrelaterade projekt på gång (okej, de är kanske bara 4 men det känns som fler) och inget av dem framskrider med önskad fart, särskilt inte kandidatarbetet (som egentligen inte framskrider alls).

Ska jobba ikväll. Då får jag chansen att läsa in mig på de kapitel i sociologin som hör till veckans tema, kanske jag t.o.m. lyckas åstadkomma ett eller två lyckade inlägg till gruppdiskussionen på moodle2... vem vet? (Det låter lustigt, jag vet, att fixa skolarbeten på arbetstid, men jag tycker att jag inte behöver sitta och stirra som en galning på de stackars simmarna där bakom glaset, jag brukar "scanna" bassängen med jämna mellanrum och låta dem simma ifred, de är ju trots allt vuxna människor. Och nej, jag jobbar inte på Tropiclandia eller i simhallen...)

Inga kommentarer: