måndag 14 februari 2011

För bra för att vara sant

Drömde inatt att jag satt och skrev på min kandidatavhandling. Texten bara sprutade ur mig och jag kände mig så lätt om hjärtat, äntligen går det vägen tänkte jag. Så vaknade jag och tvingades inse att det var en dröm. Bummer! Är något för bra för att vara sant så är det oftast det...

Igår stack vi till simhallen med kidsen. Var ute i god tid, en kvart efter att de öppnat, och tänkte att INGEN skulle tänka sig att gå till simhallen 10.15 på en söndag. HAH! Parkeringen var proppfull och barnbassängerna svämmade över av kids med spralliga föräldrar. Hmm...

Det var riktigt roligt att simma med ungarna men varför måste det vara så fasikens kallt i simhallen? Ungarna skakade tänder (men skulle ändå inte upp), mamma och pappa skakade tänder och önskade att de ägde en torrdräkt (heter det så?? Med våtdräkt är man väl ändå våt under??) Anyway, Tropiclandia är hundra gånger bättre när det gäller temperaturen både i luften och i vattnet, men priset är ju också rejält högre där.

Storasyster gillade att simma, imorse när pappa skulle till jobbet sa hon att hon ska och simma och tog några simtag på tambursgolvet. Men jag fryser lite ännu när jag tänker på hur kallt det blev mot slutet, brr!

Inga kommentarer: